رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت رسانه، می‌تواند در تبیین، ترویج و تحقق فرهنگ صلح و سازش و پیشگیری از وقوع جرائم به عنوان یاور دستگاه قضایی، گام‌های اثرگذاری داشته باشد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی رمز عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را ولایت فقیه و هدایت‌های حکیمانه رهبری عزیز دانست و گفت: امروز گرچه در برخی بخش‌ها ضعف‌های در کشور وجود دارد، ولی این نظام با مردم سالاری دینی و هدایت‌های مقام معظم رهبری با عزت و افتخار به قله‌های شکوفایی و رفیع خواهد رسید.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه بر نقش اثرگذار رسانه و مطبوعات در تبیین، ترویج و تحقق فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و گفت: با توجه به سابقه دیرینه رسانه و مطبوعات در ایران، به اعتقاد من، باید بعنوان قوه چهارم کشور محسوب شود، چرا که در تمامی بخش‌ها راهگشا برای حل و فصل مشکلات مردم بوده است.

او می‌گوید: اصحاب رسانه در استان از فرهیختگانی هستند که جایگاه قلم خود را در احقاق حقوق مردم می‌دانند و همواره دستگاه قضایی بخصوص شورای حل اختلاف خوزستان مصمم بر استفاده از ظرفیت این عزیزان در ترویج فرهنگ خیر خواهانه و خدا پسندانه صلح و سازش و مبارزه با سنت‌های غلط در استان می‌باشد.

به گفته او خبرنگاران و اصحاب رسانه بعنوان چراغ اطلاع رسانی ارزش‌های نظام و دستگاه قضایی می‌باشند و با توجه به اینکه این قشر زحمت کش فعالیت‌های چشمگیری در جامعه و تبیین حقایق دارد و بعضی وقت‌ها مورد بی مهری برخی از سازمان ها، ادارات و نهاد‌ها می‌شود، معاونت توسعه حل اختلاف استان در نظر دارد هیات صلحی جهت رفع اختلافات این مجموعه با دیگر نهاد‌ها تشکیل و راه اندازی کند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: در راستای حفظ شأن، منزلت و جایگاه اصحاب رسانه و خبرنگاران استان و به منظور تعامل و همکاری‌های سازنده با مجموعه دادگستری و شورای حل اختلاف خوزستان، نشست‌های تخصصی و کاربردی با حضور قضات با تجربه و خبرنگاران برگزار خواهد گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.