معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان خوزستان از اجرای طرح ملی خدمت در روستا‌های منتخب شهرستان اندیکا خبر داد.

بیژن فتاحی راد گفت: طرح ملی خدمت با هدف ارائه خدمات به مناطق محروم و کم برخوردار با رویکرد خدمات سلامت محور، خدمات آموزش و توانمندسازی، خدمات زیست محیطی و آبرسانی و محرومیت زدایی برگزار شد.

او می‌گوید: بر همین اساس با توجه اینکه شهرستان اندیکا یکی از شهرستان‌های کم برخوردار محسوب می‌شود و بر اساس نیاز سنجی و ارزیابی‌های انجام گرفته این برنامه در روستا‌های منتخب آن شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان خوزستان ادامه داد: در موضوع فعالیت‌های سلامت محور اقدام به اعزام کاروان سلامت و ارائه خدمات تشخیصی و ارجاع و همچنین خدمات بهداشتی و درمانی رایگان انجام گرفت.

فتاحی راد گفت: همچنین رویکرد آموزش و توانمندسازی نسبت به انجام فعالیت‌های آموزشی توسط مربیان این جمعیت در محل روستا‌های منتخب شهرستان اندیکا انجام پذیرفت.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان خوزستان ادامه داد: در رویکرد محرومیت زدایی نیز بسته‌های بهداشتی و معیشتی در جهت اهدا به خانواده‌های نیازمند جامعه هدف که با استفاده از ظرفیت خیرین و ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر پیش بینی شده است.

او در ادامه به فعالیت‌های آبرسانی نیز اشاره کرد و گفت: ترمیم شبکه داخلی آب منازل برخی از خانواده‌های نیازمند ساکن در یکی از مناطق روستایی که در طرح نذر خدمت مد نظر قرار گرفته در دستور قرار گرفت و در حال پیگیری و اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.