رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال ۳۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸/۳ درصد افزایش یافت و هم اکنون نیز قیمت مرغ در استان نسبت به بسیاری از مناطق کشور و استان های هم جوار پایین تر است.

شاهرخی میانگین روزانه مصرف گوشت مرغ در استان را ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن برشمرد و گفت: تولید روزانه مرغ در استان معادل ۱۹۷ تن است که بخشی از تولید مازاد برای تنظیم بازار برخی استان ها مانند یزد و کرمان ارسال می شود.

وی اضافه کرد: طی ۲ سال گذشته اقدامات قابل توجهی برای ارتقای شاخص های بخش کشاورزی و افزایش تولیدات استان صورت گرفته است و سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ تن عسل از ۴۳۵ هزار کلونی در استان برداشت شد که این میزان امسال به چهار هزار تن از سطح ۴۹۲ هزار کلونی رسید و برخی برند( نام تجاری) عسل نیز در استان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به ۲۷ هزار تن تولید گوشت قرمز در استان طی سال جاری بیان کرد: سال ۱۴۰۰ گندم خریداری شده در استان ۱۲۲ تن، سال گذشته ۲۷۵ تن و امسال ۵۳۰ هزار تن بوده و تمام مطالبات کشاورزان تسویه شده است.

شاهرخی با بیان اینکه این میزان خرید به معنای افزایش چهار برابری تولید گندم در دولت سیزدهم است اظهار داشت: همچنین جذب سه برابری ادوات کشاورزی، کسب رتبه سوم جهش تولید در دیمزارها، بازگشت ۱۰۰ واحد تولیدی بخش کشاورزی به مدار، احیای ۲ واحد غیر فعال تولید تخم مرغ و افزایش ظرفیت این کالای اساسی از هشت به ۱۱ هزار تن از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی لرستان است.

به گفته وی در راستای اجرای طرح جهش تولید در استان سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۸۵ و ۲۸۵ دستگاه ادوات مورد نیاز کشاورزان استان خریداری و تامین شده که هدفگذاری برای سال زراعی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار