بافت بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع فرش دستباف در کرمانشاه

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه از پیش‌بینی بافت بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع فرش دستباف در کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد.

احسان باقرخانی معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست امسال بالغ بر ۷۲ هزار مترمربع فرش دستبافت در استان تولید شده، گفت : برآورد می‌شود تولید فرش دستباف امسال استان به ۱۰۰ هزار مترمربع خواهد رسید.

وی عمده فرش تولیدی در استان را مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه و سنقر دانست و افزود: با توجه به اینکه آمار تجمیعی از بافت فرش در سراسر استان‌های کشور وجود ندارد، نمی‌توان گفت از نظر بافت فرش چه جایگاهی در کشور داریم.

معاون بازرگانی اداره کل صمت استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۱۰۱ هزار بافنده دارای کارت قالیبافی در استان کرمانشاه، عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال بالغ بر ۵۹۰۰ کارت قالیبافی صادر و یا تمدید شده است.

باقرخانی تعداد قالیبافان استان که در حال حاضر بیمه هستند را نیز ۶۲۵۱ نفر اعلام کرد و یادآور شد: بیش از ۲۰ هزار و ۸۰۰ بافنده کرمانشاه جهت استفاده از خدمات صندوق بیمه روستاییان و عشایر معرفی شده اند.

وی میزان تسهیلات پرداختی به قالیبافان در سال جاری را نیز حدود ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد که به ۳۵۷ نفر پرداخت شده است.

معاون بازرگانی اداره کل صمت استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۲۲۹ کارگاه قالیبافی متمرکز و غیرمتمرکز در استان، از انجام بیش از ۶۷۲۷ مورد بازدید از این کارگاه‌ها در سال جاری خبر داد.

به گفته این مسئول، یکی از مهمترین اقداماتی که برای توسعه صنعت فرش استان نیاز است آموزش قالیبافان بوده که در سال جاری ۱۲۰۰ نفر ساعت آموزش رایگان به این افراد ارائه شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.