برگزاری همایش اسوه‌های صبر و مقاومت

یازدهمین همایش اسوه‌های صبر و مقاومت و آیین تجلیل از مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا، امروز (۱۰ دی) در کرمانشاه برگزار شد.

بهروز خوشبخت مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه  در همایش گفت : همایش در سراسر کشور و در کشور‌های عراق، لبنان و سوریه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تجلیل از ۱۰۰ خانواده شهید استان در این همایش، افزود: در طول سال‌های گذشته در قالب برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت از ۱۵۰۰ نفر از خانواده‌های شهدای استان تجلیل شده است.

خوشبخت سپس با اشاره به چاپ و رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب شامل خاطرات مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا در سنوات گذشته، گفت: امسال هم دو عنوان کتاب در حوزه زن و دفاع مقدس تهیه رونمایی می‌شود.

خوشبخت با اشاره به آمادگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برای ثبت و ضبط خاطرات خانواده‌های شهدا، گفت: این اقدام با هدف جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن خاطرات خانواده‌های شهدا در برنامه استان قرار گرفته و برای اجرای مطلوب آن درخواست همراهی و کمک از مدیریت ارشد استان داریم.

خوشبخت یادآور شد: کرمانشاه بیش از ۲۰۰ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس دارد که ثبت و ضبط خاطرات همه این رزمندگان در برنامه بنیاد حفظ آثار در استان قرار گرفته تا آیندگان در جریان رخداد‌های دوران دفاع مقدس قرار بگیرند.

خوشبخت تاکید کرد: ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و خانواده‌های شهدا سبب می‌شود این خاطرات حفظ شده و به نسل‌های آتی منتقل شود.

وی با اشاره به تدوین جلد اول دایره المعارف دفاع مقدس استان، گفت: همچنین بخش مربوط به تاریخ توصیفی جنگ در کرمانشاه تدوین شده و قرار است به زودی در مراسمی توسط رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رونمایی شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار