رییس امور عشایر بروجرد گفت: ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای آبرسانی به مناطق عشایری شهرستان بروجرد در ۹ ماهه امسال هزینه شده است.

نوراله مصطفی نژاد اظهار کرد: از این میزان اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای آبرسانی عشایر شهرستان بروجرد در منطقه آبسرده، پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای خرید تانکرهای آب و سه میلیارد ریال برای بهسازی چشمه ها هزینه شده است.

وی بیان کرد: برای پروژه آبرسانی به منطقه آبسرده خط انتقال آب از سرچشمه به طول ۲ هزار و ۸۰۰ متر انجام شده که با اجرای این طرح آبرسانی ۷۰ خانواده عشایری که ساکن و کوچنده هستند از آب شرب سالم برخوردار شدند.

رییس امور عشایر بروجرد با اشاره به اینکه یکی از نیازها و مطالبات عشایر تامین آب مورد نیاز است، اضافه کرد: با همکاری اداره کل امور عشایر استان در راستای رفع مشکل آبرسانی تانکرهای آب ۲ هزار لیتری بین ۶۰ خانوار عشایری توزیع شد که هر تانکر ظرفیت تامین آب برای سه خانوار را دارد.

مصطفی نژاد با بیان اینکه برای خرید این تانکرها پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، ادامه داد: عشایر بروجرد هم اکنون در مناطق قشلاقی ایلام و در منطقه پشت کوه شامل چشمه شیرین، دره جکه، سیاه گل کلات مورموری، چم گرداب، تخت نرم ماژین، چول و جاحیدر، هلوش، بن باباجان و کبیرکوه پلدختر سکونت دارند.

وی یادآور شد: همچنین ۵۰۰ تن نهاده دامی جو از طریق شرکت تعاونی گرین کوه شهرستان بروجرد در ۹ ماهه امسال بین عشایر بروجرد توزیع شد و همچنین سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز برای بهسازی و مرمت جاده‌های عشایری در این مدت هزینه شده است.

رییس امور عشایر بروجرد گفت: راه‌اندازی و افتتاح ۲ صندوق خرد زنان عشایر و ایجاد نوروزگاه عشایری در فروردین ۱۴۰۲ و برپایی سیاه چادر عشایری در ورودی شهرستان بروجرد در راستای معرفی آداب و رسوم و غذاهای عشایری و فرهنگ عشایر و نمایشگاه محصولات و صنایع دستی و گردشگری و گیاهان دارویی عشایر از دیگر اقدامات انجام شده در ۹ ماهه امسال است.

هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.