معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: حمایت‌های دولت سیزدهم از بخش خصوصی باعث شده تا با ساخت نخستین کشتارگاه صنعتی دام زمینه خودکفایی گوشت قرمز این استان فراهم شود.

علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر در نشست بررسی روند ساخت نخستین کشتارگاه صنعتی دام بوشهر اظهار کرد: این کشتارگاه با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس برنامه ریزی انجام شده دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر کشتارگاه صنعتی استاندارد ندارد افزود: این امر باعث شده تا واحدهای پرواربندی دام‌های سبک و سنگین استان برای ذبح دام‌ و بسته‌بندی، آنها را به خارج از استان منتقل کنند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر یادآور شد: ساخت نخستین کشتارگاه صنعتی دام بوشهر با مشارکت بخش خصوصی دهه فجر سال قبل آغاز شد و با بهره برداری تا اسفند ماه امسال زمینه اشتغالزایی مستقیم ۴۰ نفر را فراهم می کند.

باستین تصریح کرد: در راستای سرعت بخشی در اجرای این طرح مشکلات آن در زمینه آب، راه دسترسی، گازرسانی و دیگر موارد بررسی و با مشارکت مسئولان و مدیران دستگاه ها بزودی برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح گوشت قرمز مورد نیاز مردم استان بوشهر پس از کشتار بسته‌بندی و توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر بیان کرد: گوشت قرمز مصرفی و مورد نیاز استان بوشهر روزانه ۳۰تن است و بهره برداری از این طرح این استان را از سایر استان‌های کشور در این حوزه بی‌نیاز می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.