رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پویش بخشایش فاطمی در گلستان فرصتی را برای آزادی زندانیان غیر عمد و گسترش فرهنگ گذشت و بخشش فراهم کرده است.

حیدر آسیابی گفت:در قالب این پویش که از شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها در استان آغاز شده و تا سیزدهم دی سالروز ولادت ایشان ادامه دارد، همکاران ما در شورا‌های حل اختلاف و ستاد صبر با کمک صلح یاران و ریش سفیدان برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و دعاوی و آزادی زندانیان غیر عمد کمک می‌کنند.

حیدر آسیابی افزود: در این پویش بخشی از تمرکز بر تلاش برای اخذ رضایت در پرونده‌های مهم به ویژه پرونده‌های قصاص و بخشی نیز برای زندانیان غیر عمد و دیون مالی است.

او همچنین ادامه داد: پویش‌های به حرمت امام رئوف و امام حسین (ع) می‌بخشم و سیره مهدوی، بخشش علوی هم از جمله تلاش‌های ستاد صبر استان برای ترویج فرهنگ صبر و صلح و سازش بود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: همچنین به همت اعضای شورای حل اختلاف استان و صلح یاران میانگین صلح و سازش پرونده‌ها در استان گلستان ۴۶ درصد و ۴ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

آسیابی ادامه داد: در قالب پویش‌هایی که از ابتدای امسال در استان اجرا شد، تاکنون ۱۱ مورد سازش در پرونده‌های قصاص با اعلام رضایت اولیای دم و تلاشی که صلح یاران داشتند، اتفاق افتاد.

او اضافه کرد: در نیمی از این پرونده ها، اولیای دم از اهل سنت استان هستند که در قالب پویش‌هایی که با محور اهل بیت، شکل می‌گیرد، رضایت می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.