وزیر راه و شهرسازی گفت: با احداث بارانداز در منطقه ایمیشلی عملا این منطقه به گذرگاه هفتم بین ایران و آذربایجان تبدیل می‌شود.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: با رفع نواقصات راه آهن اردبیل – میانه این پروژه تا آخر امسال آماده افتتاح شده و استان اردبیل به شبکه ریلی کشور می‌پیوندد.

او افزود: در جلسه بررسی آخرین وضعیت راه آهن اردبیل – میانه اعلام شد که نواقصات کار با تأمین اعتبار در یک ماه آینده برطرف و بخشی از مطالبات پیمانکاران نیز پرداخت شود تا در پایان سال با حضور رییس جمهور شاهد افتتاح راه آهن اردبیل – میانه باشیم.

به گفته او، همزمان با سفر رییس جمهور قرار است راه آهن اردبیل به پارس‌آباد نیز به طول ۲۴۰ کیلومتر کلنگ‌زنی شده و آغاز عملیات احداث این پروژه را شاهد باشیم.

بذرپاش افزود: برخلاف خط ریلی اردبیل – میانه، این مسیر از لحاظ مسطح بودن و اجرای پروژه در دشت یک مزیت به شمار می‌رود و انتظار داریم در کوتاهترین زمان این خط ریلی نیز تکمیل و استان اردبیل در کنار اتصال به شبکه سراسری، به شاهراه اصلی کریدور شمال به جنوب تبدیل شود.

او به راه‌اندازی پنجمین گذرگاه مرزی ایران با جمهوری آذربایجان در آستارا اشاره کرد و گفت: در کمیسیون مشترک ایران با جمهوری آذربایجان ما بر راه‌اندازی گذرگاه جدید در منطقه ایمیشلی پارس‌آباد اشاره کردیم تا با احداث بارانداز در این منطقه، عملا ایمیشلی به گذرگاه هفتم بین ایران و آذربایجان تبدیل شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: با اتصال راه آهن پارس آباد به جمهوری آذربایجان در نقطه ایمیشلی امیدواریم کریدور شمال به جنوب و تکمیل زنجیره ایران راه را شاهد باشیم تا امکان توسعه تجارت بین‌المللی از این منطقه فراهم آید.

بذرپاش به آخرین وضعیت پروژه‌های راهداری در سطح کشور اشاره کرد و گفت: به رغم تلاش راهداران با توجه به فرسودگی و کهنه بودن ماشین‌آلات ما با کندی فعالیت‌ها در حوزه راهداری روبه رو هستیم، ولی انتظار می‌رود تجهیز امکانات و ماشین‌آلات با اولویت استان‌های کمتر توسعه یافته انجام شود.

او افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش پروژه‌های افتتاحی راهداری در این استان بود که قطعا در سال‌های آینده پروژه‌های آغاز شده نیز به سرانجام خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.