رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: مانع زدایی و رونق کسب و کار‌های مجموعه‌های اقتصادی اولویت بسیج اصناف کشور است.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در نشست تخصصی با روسای اتحادیه‌های صنفی در شهرکرد گفت: بسیج اصناف در امتداد دستگاه‌های دولتی و بمنظور کمک به مجموعه‌های اقتصادی با اولویت وارده میدان اجرایی شده است.

غلامرضا حسن‌پور افزود: در همین راستا وام‌های سازندگی برای حمایت از اصناف تولیدی پیش بینی و مصوب شده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج اصناف باید در زمینه ایجاد زیرساخت‌های صادراتی فعال شود، افزود: بسیج اصناف باید با تشکیل و تقویت هیات‌های اندیشه ورز برای تمام مشکلات راهکار‌های فنی و تخصصی ارائه کنند.


بیشتر بخوانید


وی همچنین به انتخابات در پیش رو اشاره کرد و گفت: با توجه به وظیفه قانون گذاری و در راس امور بودن مجلس، اصناف می‌توانند با مشارکت و انتخاب یک مجلس قوی بسیاری در مشکلات و دغدغه‌های خود را مرتفع کنند.

حسن پور گفت: هر کدام از اصناف در آستانه انتخابات باید یک پایگاه جهاد تبیین شوند و همچون گذشته فتنه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی تاکید کرد: در عرصه‌ی اقتصادی، حضور باشکوه و حداکثری بازاریان، امنیت اقتصادی را در کشور رقم خواهد زد و در بستر امنیت و با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، لبیک به همه‌ی شهدا به ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی همه بازاریان در پای صندوق‌های رای حضور دارند.

معاون امور اقتصادی استاندار هم در این نشست به مرتفع شدن مشکل اصناف در فناوران ۲ شهرکرد اشاره کرد و گفت: هم اکنون کمیته صلاحیت سنجی فرمانداری تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است که پس از اعلام نتیجه، زمین‌ها واگذار خواهند شد.

وی همچنین به توافق انجام شده با شهرداری برای واگذاری واحد‌های صنفی تملیکی از طریق مزایده محدود برای صنف پوشاک و چاپخانه داران خبر داد.

منزوی افزود: روند اداری جهت اختصاص ۱۰۰ هکتار زمین برای واگذاری به اصناف هم در دست پیگیری است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری هم در پاسخ به مطالبه اصناف برای دریافت زیرساخت زمین در شهرک‌های صنعتی گفت: بر اساس قوانین واگذاری زمین برای صنوف تولیدی با سه کاربری صنعتی، خدماتی و کارگاهی با نرخ‌های تفکیکی وجود دارد.

فضل الله رحمتی افزود: با وجود زیر ساخت موجود جهت واگذاری زمین شهرک‌های صنعتی به اصناف، ایجاد شهرک صنفی راهکار تخصصی تری برای توسعه و کمک به بازاریان است.

محمود حبیبیان، رئیس اتاق اصناف شهرکرد هم گفت:بسیج همواره در خدمت اصناف بوده و در سال‌های اخیر هم همه اذعان کردند که بسیج اصناف و فعالان اقتصادی در رفع موانع، مشکلات اصناف و همچنین بازاریان پیش قدم بوده و امیدواریم این همدلی و همراهی که دشمن هدف قرار داده است، هر روز تقویت بشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار