معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بوشهر و هرمزگان به ترتیب اولویت اول و دوم این استان برای طرح هم‌پیوندی با استان‌های جنوبی کشور است.

علی حیدری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت:  با اجرای این طرح ۲۷ استان کشور از اقتصاد ساحلی دریا بهره‌مند و پس از تامین زیرساخت‌ها از سوی هر استان زمین با اشاره به سیاست وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی در خصوص ایجاد یک سایت برای استان‌های غیر ساحلی در استان‌های ساحلی کشور، از این طریق بحث فعالیت‌های اقتصادی به‌ویژه در حوزه صادرات و واردات رونق بیش‌تری خواهد گرفت، ۲۷ استان در برنامه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: تقسیم‌بندی اولیه از سوی وزارت راه راه و شهرسازی بر استقرار هر استان‌ها در استان‌های ساحلی صورت گرفت، اما سپس مقرر شد از استان‌ها یک استعلام گرفته شود و محل استقرار سایت با نظر استان‌ها انجام شود، زیرا بخش خصوصی برخی استان‌ها در مناطق ساحلی در گذشته سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده‌اند و این مسئله به سرمایه‌گذاری‌های بعدی کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید


حیدری با بیان اینکه استان‌های بوشهر و خوزستان جزو پیشنهاد چهارمحال و بختیاری برای تخصیص زمین برای سرمایه‌گذاری است، بیان داشت: ایجاد سایت و ارائه پیشنهاد سرمایه‌گذاری بر عهده وزارت راه و شهرساز بوده و مقرر شده تا زمین به‌صورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی قرار داده شود، زیرساخت اولیه نیز از سوی استان‌ها آماده خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت نفت، دستگاه‌های اجرایی حداکثر تا ۱۰ بهمن‌ماه صورت وضعیت طرح‌های مسئولیت اجتماعی از اعتبارات حوزه نفت در دست اقدام خود را برای دریافت اعتبار ارسال کنند، در غیر اینصورت امکان دارد در سال آینده اعتباری به آن طرح تعلق نگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار