پوتین: تجارت بین روسیه و چین از ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته است

کاخ کرملین اعلام کرد همکاری‌های اقتصادی میان مسکو و پکن در سال ۲۰۲۳ توسعه پیدا کرده و تجارت از مرز ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

کاخ کرملین امروز (شنبه) اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» ضمن تبریک سال نو میلادی به «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین، اظهار داشت که همکاری‌های اقتصادی میان مسکو و پکن در سال ۲۰۲۳ فعالانه توسعه پیدا کرده و تجارت از مرز ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

از خبرگزاری اسپوتنیک، بیانیه کرملین می‌افزاید: ۲ اجلاس سران روسیه و چین در ماه‌های مارس (اسفند/ فروردین) و اکتبر (مهر/ آبان) همچنین «انگیزه قدرتمندی برای توسعه مشارکت همه‌جانبه و همکاری راهبردی میان ۲ کشور در همه زمینه‌ها ایجاد کرده است.»

بر اساس این گزارش، پوتین و شی در فوریه (بهمن/ اسفند) ۲۰۲۲ هدفی را برای رسیدن به ۲۰۰ میلیارد دلار تجارت دوجانبه تا سال ۲۰۲۴ پس از عبور از آستانه ۱۰۰ میلیارد دلاری قبلی در سال ۲۰۱۸ تعیین کردند.

سرویس مطبوعاتی کرملین همچنین اعلام کرد که پوتین سال نو میلادی و کریسمس را به چندین رهبر جهان «به غیر از رهبران کشور‌های غیردوست» تبریک گفت. در میان رهبران اروپایی، وی تنها به ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان و الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان تبریک گفت.

رئیس‌جمهوری چین از ۲۰ تا ۲۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۹ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲ فروردین ۱۴۰۲) به روسیه سفر کرد و با پوتین دیدار کرد. رهبران ۲ کشور بیانیه مشترکی درباره برنامه‌ای برای توسعه همکاری در زمینه‌های مهم اقتصادی روسیه و چین تا سال ۲۰۳۰ را امضاء کردند.

رئیس جمهوری روسیه از ۱۷ تا ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۵ تا ۲۶ مهر ۱۴۰۲) به چین سفر کرد و طی مذاکراتی سه ساعته با شی، درباره مسائل دوجانبه و وضعیت خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۹ دی ۱۴۰۲
روسیه با چین 200 میلیارد دلار
روسیه با ایران 4 میلیارد دلار
حرفی نمیمونه !!!
آخرین اخبار