مشکلات مسکن در کشور آلمان/ اجاره بها در حال افزایش است

افزایش تورم و سیاست پولی بانک مرکزی آلمان برای رشد نرخ بهره موجب افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن و به دنبال آن اجاره بها در بیشتر شهر‌های این کشور شده است.

به نقل از سی جی تی ان، گزارش‌های میدانی در بیشتر شهر‌های آلمان حاکی از افزایش بی‌سابقه قیمت مسکن و اجاره بها در این کشور است و گفته می‌شود که این افزایش قیمت‌ها در یک دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

طبق آمار‌های منتشر شده در سایت‌های دولتی کشور آلمان، قیمت اجاره تا پایان سال ۲۰۲۰ در شهر مونیخ حدود ۱۸ دلار در هر متر مربع بود، ولی در سال جاری میانگین آن به ۲۲ دلار برای هر متر مربع رسیده است. همین امر در مورد شهر برلین نیز صادق است؛ جایی که آپارتمان‌ها تقریباً ۱۵ دلار به ازای هر متر مربع قیمت دارند، در حالی که سه سال پیش این قیمت ۱۱ دلار بود.

بیشتر شهروندان آلمانی و به خصوص مهاجرانی که مشاغل با دستمزد پایین دارند، از افزایش قیمت مسکن در شهر‌های این کشور شکایت دارند و اعتقاد دارند با وجود اینکه حقوق‌ها ثابت است، ولی قیمت مسکن و کالا‌های معیشتی در حال افزایش است.

استفان کیپس، استاد دانشگاه نورتینگن-گیسلینگن دلیل بخشی از این افزایش چشمگیر را تورم بالای موجود در کشور‌های اروپایی ناشی از جنگ اوکراین عنوان می‌کند. بانک مرکزی آلمان برای مبارزه با این تورم، نرخ بهره را تا حدود ۴۰۰ درصد افزایش داده است.

کیپس بالا بردن نرخ بهره‌های بانکی را نیز موجب ایجاد مشکلاتی می‌داند که یکی از آن‌ها بالا رفتن قیمت مسکن در اکثر شهر‌های آلمان است.

با وجود اینکه دولت‌های ایالتی و فدرال برنامه‌های توسعه جدیدی را آغاز کرده‌اند، این نرخ‌های بهره بالا و هزینه‌های تورمی مواد خام باعث شده است که برخی از تولیدکنندگان مسکن اعلام ورشکستگی کنند.

برچسب ها: مشکلات مسکن ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۰ دی ۱۴۰۲
ولی در مورد افزایش سرسام آور مسکن یا اجاره ی مسکن در کشور خودمون کسی صحبت نمیکند. که این همه آدم حاشیه نشین یا کانکس نشین شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۰ دی ۱۴۰۲
ازخودتان بگید. غصه مردم آلمان رو‌ میخوردید ای کاش تو کشور آلمان زندگی میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۰ دی ۱۴۰۲
آخی. دلم برای مردم آلمان سوخت. اجازه بدهید بیان ایران زندگی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۹ دی ۱۴۰۲
آلمان چقدر بدبخت است و ما چقدر خوشبختیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۹ دی ۱۴۰۲
یعنی هر سه سال فقط سی‌درصد؟ اندازه سود بانکی یه سال اینجا؟ وای چقدر خوب!
آخرین اخبار