مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی قم تاکید کرد

الزام ثبت نام دانشجویان خارجی در سامانه سهما

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی قم گفت: همه دانشجویان اتباع خارجی باید در سامانه سهما (سامانه هوشمند مدیریت اتباع) ثبت نام کنند.

علی اکبر زارعی،مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی قم گفت: بیش از ۱۰ هزار دانشجو از اتباع خارجی در دانشگاه‌های استان در حال تحصیل هستند و این دانشجویان باید با مراجعه به تارنمای www.irmigrationorg.ir نسبت به ثبت اطلاعات اولیه خود اقدام کنند. 

وی با اشاره به فراهم شدن امکان اختصاص شناسه یکتا به دانشجویان در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال استان خاطرنشان کرد: دانش آموزان و دانشجویانی که شناسه یکتا (کد۱۰ رقمی وزارت کشور) را ندارند باید با مراجعه به دفتر خدمات اقامت و اشتغال محل سکونت خود، با ارائه اوراق هویتی معتبر نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام کنند. 

زارعی همچنین با اشاره به آغاز فرایند توزیع کارت هوشمند اتباع مهاجرین خارجی در استان قم خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار کارت هوشمند اتباع خارجی در استان قم توزیع شده است و امیدواریم تا پایان سال تمامی ۲۲۰ هزار تبعه خارجی ساکن قم کارت هوشمند خود را دریافت کنند. 

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان به طرد اتباع غیر مجاز و غیرقانونی ساکن در استان قم اشاره کرد و گفت: با همت فرماندهی انتظامی استان قم و دیگر نهاد‌های متولی همه اتباع غیر مجاز ساکن در استان از کشور خارج خواهند شد. 

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۴۰ هزار دانش آموز اتباع و مهاجرین خارجی در استان قم ابراز امیدواری کرد: سازمان‌های بین‌المللی نسبت به تخصیص اعتبارات حمایتی از دانش آموزان خارجی به منظور ساخت مدارس اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار