هشدار شورای امنیت نسبت به گسترش درگیری به کل منطقه

شورای امنیت سازمان ملل با نگران‌کننده خواندن درگیری در غزه اعلام کرد احتمال دارد لبنان و یمن نیز وارد درگیری شوند و منطقه شعله‌ور شود.

اعضای شورای امنیت بار دیگر بر هشدار‌های آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد درباره نگرانی عمیق در مورد خطر گسترش جنگ در غزه به کرانه باختری را تکرار کردند. آن‌ها اعلام کردند شبح درگیری را نمی‌توان مهار کرد و پیامد‌های ویرانگری را برای کشورهای منطقه خواهد داشت و احتمالا لبنان و یمن را نیز وارد درگیری کند.

براساس گزارش الشرق الاوسط، در بیانیه‌ای در شب سال نو، گوترش شدیدترین هشدار‌های خود را درباره یک جنگ ویرانگر منطقه‌ای صادر کرد و گفت که با تشدید خصومت‌ها بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین او عمیقا نگران این درگیری است که می‌تواند پیامد‌های مخربی برای کل منطقه داشته باشد.

این اظهارات گوترش همزمان با جلسه شورای امنیت به درخواست امارات برگزار شد. خالد خیاری، یکی دیگر از مقامات سازمان ملل با تکرار درخواست گوترش برای آتش بس فوری بشردوستانه در غزه، اعلام کرد که خطر گسترش این درگیری در منطقه با پیامد‌های بالقوه ویرانگر برای کل منطقه همچنان بالاست.

 او معتقد بود که با افزایش خطر محاسبات اشتباه و تشدید بیشتر با ادامه درگیری در غزه، بسیار مهم است که همه بازیگران فوراً تنش را متوقف کنند و به توقف خصومت‌ها مطابق با چارچوب قطعنامه (۱۷۰۱) بازگردند که پس از جنگ ۲۰۰۶ به دست آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار