جایزه‌ای با نام «پوتین» در جشنواره‌ای آفریقایی

بر روی جایزه‌ بین‌المللی جشنواره مبارزه برای آزادی خلق‌های آفریقا نام رئیس‌جمهور روسیه گذاشته شد.

جایزه بین‌المللی «مبارزه برای آزادی خلق‌های آفریقا» که نام ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را حمل می‌کند در بورکینافاسو تأسیس شد. این جایزه به سیاستمداران برجسته قاره آفریقا اعطا خواهد شد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، محمد سوادوگو، رئیس کمیته نظارت بر برگزاری این جایزه این نامگذاری را اعلام کرد. در ۲۸ دسامبر، مراسم اهدای جایزه در اواگادوگو، پایتخت بورکینافاسو، به ابتکار سیلوین تاکو، نویسنده اهل ساحل عاج، عضو سازمان اجتماعی حمایت کامل از ولادیمیر پوتین در آفریقا برگزار شد.

در این کنسرت که به همین مناسبت برگزار شد، هنرمندان مشهور این کشور شرکت کردند، از جمله راسکوف، خواننده رپ بورکینی روسی.

رئیس کمیته برگزاری این جایزه گفت: این جایزه در سال ۲۰۲۴ و پس از آن به رهبران آفریقایی که سیاست مستقلی را دنبال می‌کنند اعطا می‌شود. وی افزود: ما مایلیم مراسم اهدای جوایز در مسکو برگزار شود و این جوایز توسط شخص ولادیمیر پوتین اهدا شود. البته ممکن است تغییراتی ایجاد شود. 

ساوادوگو خاطرنشان کرد که این جایزه ممکن است به انگیزه‌ای برای الهام بخشیدن به دیگران برای دفاع از حاکمیت به شیوه‌ای مثبت و سازنده تبدیل شود. 

کمیته سازماندهی جایزه قبلاً همبستگی خود را با ابراهیم ترائوره، رهبر بورکینافاسو و همچنین آسیمی گویتا، رئیس جمهور موقت جمهوری مالی و عبدالرحمن چیانی، رئیس شورای ملی نجات وطن نیجریه اعلام کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار