حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای در ادامه بازدیدهای میدانی و آسیبشناسانه خود از مراکز و مراجع قضایی و همچنین در راستای نظارت بر میزان بهبود وضعیت زندانها و زندانیان، شب گذشته (جمعه ۸ دی) به مدت ۴ ساعت، از زندان اوین بازدید کرد.
رئیس قوه قضاییه در جریان سرکشی خود از زندان اوین، علاوه بر بندهای عمومی همچون مرتبههای قبلی، از برخی بندهای امنیتی این زندان هم بازدید به عمل آورد.
محسنی اژهای در جریان بازدید خود از زندان اوین ضمن سرکشی از بخشهای مختلف این زندان، از نزدیک با مسائل و مشکلات مددجویان و کادر ندامتگاه آشنا شد و دستورات مقتضی را به مسئولان ذیصلاح صادر کرد.
رئیس قوه قضاییه، ضمن دقت و اِمعاننظر پیرامون برگههایی که وضعیت زندانی و سیر رسیدگی به پرونده او، در آنها درج شده بود، از مسئولان مربوطه در زندان، بصورت موردی، درخصوص اقدامات صورت گرفته در قبال پرونده برخی از زندانیان، سؤالاتی را مطرح کرد.
در جریان بازدید محسنی اژهای از بخشهای مختلف زندان اوین، وی در گفتگوی چهرهبهچهره با متهمان و محکومانِ مستقر در این زندان، در خصوص اتهام و جرم ارتکابی آنها، مدت زمان سپری شده از محکومیتشان، شرایط بهداشتی و غذایی زندان و نحوه بهرهمندی مددجویان از امکانات ورزشی، رفاهی و آموزشی کسب اطلاع کرد.
رئیس قوه قضاییه خطاب به مددجویان زندان اوین تاکید کرد که طی نامهای با ذکر جزئیات، درخواستهای خود، وضعیت خانوادگی، نوع محکومیت، سوابق کیفری و میزان بهرهمندی خود از ارفاقات قانونی را درج کنید؛ قاضیالقضات به مددجویان این زندان اطمینان خاطر داد که به تکتک نامهها و درخواستهای مدجویان مبتنی بر اقتضائات قانونی، رسیدگی خواهد شد.
محسنی اژهای ادامه داد: در نامههایی که برای ما مینویسید، مسائل خود را با جزئیات و به صورت تفصیلی درج کنید و فکر نکنید که این نامهها خوانده نمیشوند؛ مطمئن باشید تمامی این نامهها با دقت خوانده میشوند تا هم در چارچوب قانون، مشکلات و مسائل مربوط به پرونده نگارنده نامه برطرف شود و هم از خلال محتویات این مرقومهها، آسیبشناسی مربوط به علل ایجاد پروندههای قضایی صورت گیرد و ریشههایی که بعضاً مشترک هستند و سبب ازدیاد پروندههای قضایی میشوند شناسایی و رفع گردند.
رئیس قوه قضاییه در گفتگوهای خود با مددجویان زندان اوین ضمن اشاره به سیاستهای قوه قضاییه در راستای حبسزدایی و فراهم کردن شرایط عفو و آزادی زندانیان واجد شرایط، با تاکید بر این موضوع که مرتکبین جرائم خشن و سرقت که امنیت فیزیکی و روانی مردم و شهروندان را تهدید میکنند، در فهرست عفوها قرار نمیگیرند و تأسیسات ارفاقی شامل آنها نمیشود، خطاب به زندانیان زندان اوین گفت: در صورت بهرهمندی از تأسیسات ارفاقی و آزادی، به گونهای رفتارهای اجتماعی و زندگی خود را تمشیت کنید که دیگر تحت هیچ شرایطی گذر شما به زندان و بازداشتگاه نیفتد.
در جریان بازدید محسنی اژهای از اندرزگاه شماره ۶ زندان اوین، برخی زندانیان مستقر در این اندرزگاه که محکومان جرائم مالی هستند، هر کدام بصورت جداگانه به شرح وضعیت خود و علت محکوم شدنشان پرداختند؛ رئیس عدلیه در این اثناء ضمن بیان توصیههایی کاربردی خطاب به این محکومان، بر این مهم تاکید کرد که عناصر و فعالان بخشهای مختلف اقتصادی بویژه فعالان حوزه بازرگانی و تجارت، باید ضمن آگاهی از قوانین و مقررات روز و معیار قرار دادن درستی و راستی در عین توجه به کسب سود، به نحوی به تمشیت امور شغلی خود بپردازند که گرفتار ارتکاب اعمال مجرمانه نگرددند.
رئیس قوه قضاییه خطاب به محکومان مالی مستقر در اندرزگاه ۶ زندان اوین گفت: گاهی مشاهده میشود که یک بازرگان یا تاجرِ خِبره و مُجرب، به واسطه اعتمادی که به طرف مقابل دارد، بدون مطالعه مفاد قرارداد یا تعهدنامه، به امضای آن مبادرت میورزد و بعداً مشخص میگردد اجرای آن تعهد، وَرای توان و استطاعتش است و بدینترتیب با محکومیت مواجه میگردد؛ لذا سنجیدن همه جوانب امر در انجام امور اقتصادی و تجاری، یک اصل بسیار مهم است و تمامی تجار و فعالان اقتصادی همواره باید این مهم را مدنظر قرار دهند که امور خود را مُتقن و مُحکم و به دور از هرگونه شائبه انجام دهند تا خدایناکرده با محکومیت و مراجعت به زندان مواجه نشوند.
محسنی اژهای تصریح کرد: در قضیه مهریه نیز امر فوقالذکر صادق است؛ نباید مهریهای را پذیرفت که ورای توان و استطاعت است و در پرداخت آن با عجز مواجه شد؛ چرا که در اینصورت فرد برای خود و خانوادهاش و طرف مقابل و حتی دستگاه قضا مشکل ایجاد میکند.
رئیس قوه قضاییه در ادامه خطاب به محکومان مالی در زندان اوین گفت: تمام تلاشتان را برای دریافت رضایت از شکات خود انجام دهید و در صورت تمایل در نامهای به من، با جزئیات و به صورت واضح، مسائل خود را قید کنید، از جمله آنکه اصل بدهیتان چه مقدار است و آیا این بدهی در اثر تورم افزایش داشته است یا خیر؟ همچنین طرف شکایت خود را هم ذکر کنید و درج کنید که آیا وی آمادگی برای اعمال رضایت دارد یا خیر؟ ایضاً چنانچه مُعسر نیز میباشید، جزئیات مربوطه را در نامهتان درج کنید.
در جریان سرکشی رئیس قوه قضاییه از زندان اوین، زندانیان این ندامتگاه از مددکاریهای صورت گرفته در زندان قدردانی کردند و خدمات و رفاهیات زندان اوین را بسیار مطلوب دانستند. یکی از زندانیان مستقر در اندرزگاه ۶ زندان مزبور، خطاب به حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای گفت: در طول ۱۳ سالی که در این اندرزگاه، دوران محکومیت خود را میگذرانم، شما اولین رئیس قوهای هستید که برای بازدید به این اندرزگاه میآیید؛ رئیس دستگاه قضا در پاسخ به این زندانی تصریح کرد: هدف من از انجام این بازدیدها و سرکشیها، بررسی وضعیت زندان و زندانیان است و به هیچ وجه نمیخواهم و مایل نیستم که شما به تمجید از من و یا مسئولان زندان و زندانبانها بپردازید؛ من به اینجا آمدهام تا مشکلات موجود را بیواسطه از زبان خود شما زندانیان بشنوم و در حد وسع و توان و مقدورات قانونی، اقدامات اصلاحی را ترتیب دهم.
قاضیالقضات خطاب به زندانیان این را هم گفت که در بیان مسائل و مشکلاتتان، سانسور و لکنت نداشته باشید و بدانید که به اینجا نیامدهام تا یک کار نمایشی انجام دهم؛ بلکه میخواهم آسیبشناسی داشته باشم و مشکلات شما مددجویان و زندانیان را رفع کنم.
رئیس قوه قضاییه همچنین خطاب به مسئولان زندان اوین گفت: علت اینکه روز جمعه را برای بازدید از زندان اوین انتخاب کردهام این است که وقت مبسوط و موسّع برای سرکشی از تمامی بخشها را داشته باشم، لذا هر کجا که لازم است و تصور میکنید وضعیت زندان و زندانیان در آن بخش و اندرزگاه مطلوب نیست، اعلام کنید تا شخصاً سرکشی کنم و از نزدیک به بررسی مشکلات بپردازم.
بهبود وضعیت زندانها و زندانیان، از جمله تاکیدات همیشگی حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای بوده و وی طی مدت اخیر شخصاً چندین بازدید از زندانهای سراسر کشور انجام داده است؛ رئیس قوه قضاییه در جریان این سرکشیها بر لزوم تحول رفتاری و ساختاری در امر زندانبانی و ارتقاء وضعیت زندانیان در حوزههای مختلف تاکید کرده است.
«ایجاد شرایط و بستر اصلاح، تربیت و بازاجتماعی شدن زندانیان»، «اشتغال زندانیان»، «حبسزدایی»، «اعمال تأسیسات ارفاقی» و «ایجاد ترتیبات فنی و قضایی برای استفاده از پابند الکترونیک در قبال محکومان واجد شرایط قانونی» از جمله رویکردهای تحولی در مقوله زندان و زندانیان است که مورد تاکید جدی رئیس قوه قضاییه میباشد.
جدای از اون خانمها که به چشم تجارت به ازدواج نگاه میکنن خیلی ها هم هستن که به مهریه به عنوان پشتوانه زندگیشون دلخوشن. قانون باید راهی بذاره که تمام قد از حقوق زن دفاع کنه همه جوره
طبق آیه قرآن، میزان این هدیه توافقی بین زوجین است و نه توسط مرد!! زن باید راضی باشد...
مردها اگر به نیت ندادن مقادیر بزرگی رو مهر زن قرار میدن، اشتباه و غلط بزرگی انجام میدن...زیرا در نزد خدا و زن گناهکار و مستوجب عقوبت ان...
مفسران درمورد چرایی وجوب مهریه گفته اند که این مهر در مقابل چیزی است که زن با ازدواج و رفتن به خانه شوهر آن موارد را از دست میدهد.
حالا خبط و خطای مردان را به گردن زن نندازید، مهر باید واقعا به نیت پرداخت بسته بشه و اللا طبق روایات، مرد زناکار محسوب میشود!
مشکل اینه به نیت ندادن با صدهاسکه موافقت میکنید اینم جنگ با خدا و خودتونه!
از قدیم رواج دادن مهر رو کی داده کی گرفته! که این برخلاف آموزه قرآن است.شیربها و بقیه حقوق زن هم داده نشده. چه ظلمهایی که به زنها تو خانواده ها و دادگاهها نمیشه، یه دونه مهر رو هم به این روز درآوردید، چون تابع خدا نیستید، تابع نفس اید!
راه علاج پیش خودتونه، مقداری رو توافق کنید که بتونید بدید، چه یکجا چه قسطی!
تو این جامعه مردسالار که هیچ حقی به زن داده نشده و زن ها بسیار مورد ظلم بودن، یه مهریه مونده، اونم به طرق مختلف از زیرش در میرید. خدا میدونه بعد مرگ به چه روزی خواهید افتاد...بسیاری از مشکلات جامعه هم به دلیل همین ظلمها و ناحق کردن حق هاست...
طبق آیه قرآن، میزان این هدیه توافقی بین زوجین است و نه توسط مرد!! زن باید راضی باشد...
مردها اگر به نیت ندادن مقادیر بزرگی رو مهر زن قرار میدن، اشتباه و غلط بزرگی انجام میدن...زیرا در نزد خدا و زن گناهکار و مستوجب عقوبت ان...
مفسران درمورد چرایی وجوب مهریه گفته اند که این مهر در مقابل چیزی است که زن با ازدواج و رفتن به خانه شوهر آن موارد را از دست میدهد.
حالا خبط و خطای مردان را به گردن زن نندازید، مهر باید واقعا به نیت پرداخت بسته بشه و اللا طبق روایات، مرد زناکار محسوب میشود!
مشکل اینه به نیت ندادن با صدهاسکه موافقت میکنید اینم جنگ با خدا و خودتونه!
از قدیم رواج دادن مهر رو کی داده کی گرفته! که این برخلاف آموزه قرآن است.شیربها و بقیه حقوق زن هم داده نشده. چه ظلمهایی که به زنها تو خانواده ها و دادگاهها نمیشه، یه دونه مهر رو هم به این روز درآوردید، چون تابع خدا نیستید، تابع نفس اید!
راه علاج پیش خودتونه، مقداری رو توافق کنید که بتونید بدید، چه یکجا چه قسطی!
بیچاره همشون دارن زیرآبی میرن
اگرهمه جهان رابه آنهابدهندبرایشان هیچ ارزشی ندارد
قدرنشناسی تنهایکی ازخصوصیات زنان ودختران ایرانی است
تمام رسوم اشرافی مثل عقدو عروسی پرهزینه وخرج آنچنانی و اضافه که شده روی اصل واصول نیست بایدازبین بره
چون دخترنمیدن بایدراه ورسم باطل رورفت؟
دخترش مشکل داره که اگربگیری هرقانونی باشه بدبخت میشی خخخخخخخخ
ایرانیهامیرن مهربه سنگین میندزن تازه عروسی هم میگیرن عقدکنون وهزارتامراسم پرهزینه میگیرن
تواین گرونی طلاهم میخرن درجهیزیه هم بیشترهزینه هاگردن مردهاست آیااین کاردرسته؟
خیراشتباهه ودنیاوآخرت انسان رابخطرمیندازه
حقارت مرد به نفع زنان نیست
مگه دادگاهها چیزی برای زن میزارن
سالی یک سکه اونم اگه نداشت نده
یعنی بدبخت تر از زن نیست
یعنی هیچی
اگر زن نیاز به حمایت قانونی در مقابل مرد دارد اون مسیر خودش رو می طلبه نیاز به حمایت داره اون هم مهریه است
و اخیرأ هم که از علوم کامپیوتر فراتر رفته ایم و به هوش مصنوعی رسیده ایم.
هر جوانی در ابتدا از نظر مالی ضعیف است.
به خواستگاری میرود و مهریه را بر اساس تقاضاهای بی مورد و نا آگاهانه میپذیرد!
اما بعد از گذشت سالها، این جوان دارای شغل است و از نظر مالی پیشرفت هایی داشته است...
مهریه ها برداشته شود و یا حداکثر 14 عدد سکه بشود.
اما تقسیم اموال، اجباری شود.
نه فقط در صورت طلاق، بلکه به درخواست زوجه در هر زمانی...
و مجددأ بعد از گذشت زمان و اموال و دارایی جدید و بروز زوج، زوجه مجاز به درخواست تنصیف مجدد باشد.
مثل 2 شریک که باید همیشه درآمدشان نصف شود.
تنصیف، حق زن است.
اما نه در صورت طلاق!!!
بلکه در هر زمان که باشد.
امروزه هم فرار از دین دیگر امکان ندارد...!
با این سیستم هایی مثل دولت الکترونیک و بانکها و قوه قضائیه و..... سد راه متخلفین شده است.
خانم ها در موقع عقد، عشقولانه بازی و خریت را کنار بگذارند و به حرف بزرگترها گوش بدن...
که حرف بزرگترها آینده سازه...
والسلام
اما زن هم باید یک حمایت و پشتوانه ای داشته باشه
دزدی و گناه آشکار
بعد خونه مجردی و یه ماشین می گیرن
قانون باید برای مهریه عوض شه!
اما مهریه در حد توان
کسی که توان نداره که اصلأ نباید زن بگیره...
تن به کار بدید...
ثروت و داشته های مرد باید با زن نصف بشه.
مهر با رضایت طرفینه نه اجبار، مردی اگر درست و با انصاف به توافق برس!