رئیس بنیاد مستضعفان گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال در حوزه توانمندسازی مناطق مختلف، راهبردهای کلان ۲۰ساله تدوین شده است.

 حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان گفت:  هر فناوری که می‌خواهد عمومی شود نیازمند بلوغ اجتماعی و تمدنی جامعه است تا آن فضا را پذیرا باشد. دنیای غرب هم در زمینه توسعه تکنولوژی و فناوری‌های دیجیتال یک شبه دچار تحول نشده است چون هر توسعه و تکنولوژی، پایه و ریشه‌ای در گذشته خود دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: از طرفی فعالان اجتماعی و متخصصان حوزه‌های فناوری باید به تولید پروتکل‌ها و رگولاتوری‌ها در این بخش توجه کنند و نحوه رصد و کنترل را به مسئولان آموزش دهند تا مسئولانی که باید در این بخش قانون‌گذاری و رگولاتوری کنند بدانند و یاد بگیرند که این فضا چطور قابل رصد و کنترل است.

وی اضافه کرد: فعالان اجتماعی و متخصصان این حوزه باید کمک کنند تا ایجاد و توسعه برنامه‌های فناورانه در ذهن دیگران تهدید تلقی نشود و به آنها بیاموزیم که چطور به عنوان یک فرصت به این موضوعات توجه کنند. توسعه به تدریج ایجاد می‌شود و یکی از جنبه‌های این تدریجی بودن فهم و بلوغ موضوعات است؛ در حال حاضر مسئولان ما با فعالان اجتماعی و متخصصان عرصه دیجیتال فاصله نسلی جدی دارند زیرا کسانی که در این حوزه فعال هستند جوانانی بین ۱۹ تا ۳۰ ساله هستند و ما باید به این بیندیشیم که چطور می‌توانیم این فاصله را کاهش و انتقال دانش را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه نظام حکمرانی باید راهبردهای کلان در افق‌های ۱۵ و ۲۰ ساله در این حوزه داشته باشد گفت: بنیاد مستضعفان آمادگی دارد با کمک فعالان این حوزه، فضای مرتبط با اقتصاد دیجیتال را توسعه دهد و ساماندهی کند. ما از فعالان این عرصه حمایت و به پلتفرم‌های آنان کمک می‌کنیم که به سمت توسعه معنادار و بلوغ حرکت کنند و حتی حاضریم با سرمایه‌گذاری در این فضا، زمینه یک جهش بزرگ را فراهم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار