رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: اگر نوآموزی در سامانه ثبت نام نکند و برای سنجش مراجعه نکند در سال تحصیلی آینده برای پایه اول ابتدایی در هیچ مدرسه‌ای امکان ثبت نام ندارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان اظهار کرد: برنامه سنجش یکی از موضوعات مهم آموزش وپرورش است و آموزش و پرورش استثنایی مجری برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

محمدی با بیان اینکه جامعه مخاطب برنامه سنجش کلیه دانش آموزان بدو ورود به آموزش و پرورش در پایه اول ابتدایی است، افزود: هدف برنامه سنجش را شناسایی و تشخیص به موقع مشکلات و نارسایی‌های مختلف ذهنی، شناختی، جسمانی، عاطفی و اجتماعی نوآموزان است.

وی اظهار کرد: در عصر فعلی کف سطح آموزش بالا آمده است و آموزش و پرورش در عصر حاضر به‌عنوان یک صنعت رشد به مرحله توسعه رسیده و رمز ماندگاری آموزش و پرورش در عصر توسعه یافتگی، توجه به کیفیت آموزشی است و برنامه سنجش یکی از گلوگاه‌های کیفیت بخشی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان افزود: در اجرای برنامه سنجش، بانک اطلاعاتی جامعی در مورد این نوآموزان بدو ورود به مدرسه با دو هدف انجام مداخلات به‌هنگام آموزشی، توانبخشی و جای‌دهی مناسب در سیستم آموزشی تهیه می‌شود.

محمدی با بیان اینکه در رویکرد جدید، سنجش در طول سال تحصیلی و در پایگاه‌های جامع سنجش انجام می‌شود خاطر نشان کرد: تا پایان اسفند ماه جاری اولویت سنجش با نوآموزان ۵ ساله است.

وی گفت: ۲۰ مرکز جامع در استان با نیرو‌های تخصصی سنجش هوش، بینایی، شنوایی، مراقبت‌های بهداشتی و همچنین سلامت جسمی حرکتی نوآموزان را انجام می‌دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان ادامه داد: نوآموزان دارای مشکل به متخصصین ارجاع می‌شوند و نوآموزان بدون مشکل در سامانه سنجش که به سامانه ثبت نام دانش آموزی لینک شده است ثبت اطلاعات می‌شوند.

شرکت در طرح سنجش سلامت؛ پیش‌نیاز ثبت نام نوآموزان کردستانی در مدرسه

محمدی افزود: اگر نوآموزی در سامانه ثبت نام نکند و برای سنجش مراجعه نکند در سال تحصیلی آینده برای پایه اول ابتدایی در هیچ مدرسه‌ای امکان ثبت نام ندارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: فرآیند نوبت‌دهی و ثبت اطلاعات نوآموزان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و اولیاء برای دریافت نوبت سنجش به آدرس الکترونیکی my.medu.ir مراجعه نمایند.

وی افزود: پس از پرداخت هزینه سنجش به مبلغ ۶۰ هزار تومان، اولیاء در نوبت تعیین شده به مراکز جامع سنجش استان مراجعه می‌کنند.

محمدی با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی ۳۰ هزار و ۵۸۱ نوآموز در برنامه سنجش سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، اظهار کرد: از زمان آغاز برنامه سنجش (مهرماه) تا کنون ۱۲ هزار نفر در این برنامه شرکت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.