مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: متخلفان اقتصادی در سه بخش قاچاق کالا و ارز، تخلف‌های بخش کالا و خدمات و بهداشت و درمان به پرداخت ۴۷ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

حسین نجف زاده مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه گران‌فروشان استان به بیش از ۴۷ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شدند، گفت: این میزان جریمه متخلفان در رسیدگی به بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ پرونده صادر شده است.

وی اضافه کرد: از کل پرونده‌های تعزیراتی امسال در آذربایجان‌غربی، ۱۶ هزار و ۸۵۹ مورد مربوط به بخش کالا و خدمات بوده که ۷۲ درصد پرونده‌ها را شامل می‌شود و بیشتر در مورد گران‌فروشی، کم فروشی، نداشتن برچسب قیمت و مواردی نظیر این‌ها بوده است.

نجف زاده ادامه داد: در سال جاری ۵ هزار و ۷۴۵ پرونده نیز در بخش قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌غربی رسیدگی شده که حدود ۲۴ درصد کل پرونده‌ها را شامل می‌شود که در این خصوص قاچاق احشام، البسه، لوازم آرایشی بهداشتی، اقلام دارویی، سیگار و سوخت از جمله پرونده‌های رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی افزود: همچنین در سال جاری ۹۱۱ فقره پرونده مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان نیز رسیدگی شد.

نجف زاده گفت: در کنار جریمه‌ها ومجازات‌های نقدی، متخلفان به مواردی نظیر ضبط کالا و ارز قاچاق و خودرو‌های حامل کالای قاچاق، تعطیلی و پلمب واحد، نصب پارچه به ویژه در بخش گران‌فروشی وحبس جایگزین جزای نقدی محکوم شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.