مدیرعامل شرکت آبفای کشور گفت: ۱۹۸۴ پروژه رفع تنش آبی در کشور در برنامه‌ها اعلام شده که تاکنون ۵۰ درصد آن اجرایی شده است.

هاشم امینی مدیرعامل شرکت آبفا در خصوص پروژه های آب و فاضلاب کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۵۵ هزار و ۵۰۰ پروژه در بخش آب و فاضلاب کشور اجرا شده است و ۴۹ هزار و ۵۰۰ پروژه دیگر در حال حاضر در دست اجرا هستند که در مجموع بیش از ۱۰۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه پوشش آب شرب کشور در مناطق شهری ۹۹.۹ درصد و در مناطق روستایی ۸۷ درصد است گفت: در طرح های ویژه آبرسانی ۲۴ پروژه با ظرفیت ۳۹۴ میلیون مترمکعب در سال را در برنامه داریم که ۱۲ مورد از این پروژه ها با ظرفیت ۲۵۲ میلیون مترمکعب در سال به ثمر نشسته و ۶۴ درصد از برنامه ها در این حوزه محقق شده است.

امینی در ادامه متذکر شد: ۱۹۸۴ پروژه رفع تنش آبی در کشور در برنامه ها اعلام شده که تاکنون و تا نیمه دولت سیزدهم، ۵۰ درصد آن اجرایی شده است.

او در ادامه به طرح های حوزه فاضلاب اشاره کرد و گفت: جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب ۵۴ درصد است و در این حوزه نیز برنامه ها به درصد تحقق ۵۱ درصدی رسیده و امید می‌رود تا پایان دولت تمامی ۷۱ پروژه حوزه فاضلاب تکمیل شود.

امینی در خصوص آخرین وضعیت جهاد آبرسانی به روستاهای کشور گفت: در این طرح، آبرسانی ۱۰ هزار روستا مورد هدف است که مجموعا جمعیتی ۴.۷ میلیون نفری دارند. پیشرفت خوبی نیز در این طرح رقم خورده و با آبرسانی به ۳۶۴۰ روستا، ۴۵ درصد این طرح اجرایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۱۰ دی ۱۴۰۲
شیرین کردن اب دریا + فاضلاب کشی + سد سازی + گلخانه سازی + ممنوعیت کاشت برنج = نجات از بی آبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۹ دی ۱۴۰۲
بفکر شمال کشور باشید که با ساخت استخرها تو ویلاها که مثل قارچ داره زیاد میشه بزودی شاهد خشکسالی شمال خواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۹ دی ۱۴۰۲
چرا باید در استان های کویری و کم آب نیروگاه های سیکل ترکیبی و فولاد و ... ساخته بشه که بیشترین مصارف آب رو تو صنعت دارند؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۹ دی ۱۴۰۲
صنعت رو گفتی کشاورزی آب بر سودجویان در بخش کشاورزی رو هم بگو که هیچ راهکار و یا بازدارندگی مقابلشان نیست که انهم با این رویه منتظر مرگ خاک در آینده نشسته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۹ دی ۱۴۰۲
چندتا کارشناس جمع شن از دو طرف بررسی کنن علت اینکه ابرها فقط تا دم مرز ترکیه فعال اند و اینطرف نه ..یا حداقل ابرها بخشی از غرب رو برف و یا باران.هم پوشش نمیده چیه..با ابرها اینا دارن چیکار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۹ دی ۱۴۰۲
در کشور ایرانئ بارش برف و بارون کم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۹ دی ۱۴۰۲
شمال هم کم بارون شده انگار نه انگار زمستان هست هوای معتدل کمتر مازوت بسوزانید هوای آلوده از برف ویارون خبری نمیشه
آخرین اخبار