معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان خاطرنشان کرد حجم ترانزیتی کالا‌های این کشور از مسیر افغانستان به بیش از ۶۰۰ هزار تن رسیده است.

عبدالصمد مومن اوف معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان اظهارداشت بهبود زیرساخت‌های حمل ‌ونقل، بهینه‌سازی مسیرها و ایجاد شرایط مساعد و همچنین ارائه اولویت‌های تعرفه‌ای و ارائه راهکارهای دیجیتال برای یکسان‌سازی سند حمل‌ ونقل می‌تواند زمان تحویل و سهم هزینه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وی افزود این اقدامات می‌تواند به نوبه خود باعث رشد تجارت شود و تاثیر مفیدی بر وضعیت اقتصاد کشورهای درگیر داشته باشد اما برای دستیابی به این اهداف همکاری فعال همه کشورهایی که مسیرها از آن عبور می‌کنند، ضروری است.

معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان خاطرنشان کرد حجم ترانزیتی کالاها از این کشور و از مسیر افغانستان به پاکستان بیش از دو برابر شده و به بیش از 600 هزار تن رسیده است.

وی گفت علاوه بر این، حمل و نقل بار در جهت چین-اروپا به سرعت در حال توسعه است، زیرا در سال 2022، حجم حمل و نقل محموله در این مسیر به بیش از 220 میلیون تن رسیده است.

در اول نوامبر 2023، در چارچوب اولین مجمع حمل و نقل کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، وزارتخانه‌های حمل و نقل روسیه، قزاقستان و ازبکستان یادداشت تفاهمی را در مورد ایجاد کریدور بلاروس – روسیه – قزاقستان – ازبکستان – افغانستان – پاکستان امضا کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار