حسن زاده، مدیرکل دفتر هوشمندسازی و دادهکاوی راه آهن گفت: بسیاری از سامانه های راه آهن به صورت پراکنده بودند و به همین صورت استفاده میشد که این اقدام باعث ایجاد مغایرت زیاد در این بخش می شد.
وی ادامه داد: این مغایرت ها نيازمند اصلاح بودند و باعث می شد که بسیاری از کسب و کارهای عملیاتی را نتوانیم اجرا کنیم.
او بیان کرد: در بخش هوشمندسازی راه آهن تکالیفی داشت که طی ۱۰ سال گذشته اجرا نشده و حجم انباشته ای از کارها باقی مانده بود.
حسن زاده گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ سامانه پراکنده در راهآهن وجود دارد که میخواهیم همه اینها را در یک سامانه آورده و همگی را یکپارچه کنیم.
وی افزود: در بخش هوشمندسازی راه آهن تکالیفی داشتیم که بعضی از آنها حداقل در ۱۰ سال گذشته اجرا نشده بودند؛ از جمله این موضوعات میتوان به بارنامه الکترونیکی یا موضوعاتی از این دست اشاره کرد.