معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل درخصوص ورود کمک‌های نجات‌بخش به غزه ابراز ناامیدی کرد.

مارتین گریفیتس، معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل، ضمن ابراز ناامیدی از اینکه چگونه رژیم صهیونیستی مانع ورود کمک‌های نجات‌بخش به غزه می‌شود، گفت که ارسال کمک‌ها غیرممکن شده است.

گریفیتس در پستی در شبکه‌های اجتماعی گفت: ارسال کمک به ساکنان غزه غیرممکن شده است. آیا به نظر شما رساندن کمک به غزه آسان است؟ دوباره فکر کنید.

گریفیتس سپس موانع ارسال کمک به غزه را برشمرد و گفت: بمباران مداوم و هدف گلوله قرار دادن کاروان‌های کمک رسانی. سه مرحله بازرسی قبل از ورود کامیون کمک‌ها به سرزمین‌های فلسطینی. فهرست بلندبالایی از کمک‌هایی که ورود آن‌ها ممنوع است. کشته شدن امدادگران و آواره شدن دیگران از خانه هایشان به دلیل جنگ...».

وی با تاکید بر اینکه "این یک وضعیت برای ساکنان غزه و برای کسانی است که تلاش می‌کنند به آن‌ها کمک کنند، غیرممکن است، تاکید کرد که «این جنگ باید متوقف شود.»

پیشتر، توماس وایت، مدیر آژانس در نوار غزه، در پستی در حساب کاربری خود در پلتفرم x گفت: سربازان اسرائیلی به یک کاروان کمک‌رسانی که در حال بازگشت از شمال غزه در مسیر تعیین‌شده توسط ارتش اسرائیل بود، تیراندازی کردند. 

جنگ نوار غزه در حالی وارد هشتاد و سومین روز خود شده است که درگیری‌ها در بحبوحه بمباران شدید شهر‌ها و استان‌های شمال و جنوب نوار غزه در بحبوحه یک فاجعه انسانی و بهداشتی همزمان با تشدید تنش‌ها در جبهه‌های لبنان و یمن ادامه دارد.

به گفته منابع فلسطینی و سازمان ملل، ارتش اسرائیل از ۷ اکتبر جنگی ویرانگر را علیه غزه آغاز کرده است که بیش از ۲۱ هزارشهید و بیش از ۵۵ هزار زخمی برجای گذاشته، زیرساخت‌های نوار غزه را تخریب کرده و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه را رقم زده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار