بین سال‌های ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۸، سازمان‌های صهیونیستی مرتکب سلسله قتل‌‌عام‌هایی در فلسطین شدند، از جمله کشتار باب‌ العمود که در ۲۹ دسامبر ۱۹۴۷ رخ داد.

نکبت فلسطینی از ناکجاآباد به وجود نیامد، این یک پیشروی ویرانگر نظامی برای تخلیه سرزمین فلسطین و شهرک‌سازی بود، روندی که متوقف نشده و به طرق و روش‌های مختلف همچنان ادامه دارد.

به گزارش روسیا الیوم، در مورد آنچه در سال ۱۹۴۷ در باب العمود رخ داد، گروهی از گروهک‌های صهیونیستی «ایرگون» یک بشکه انفجاری را در باب العمود یکی از دروازه‌های بیت المقدس قرار دادند که منجر به شهادت ۱۴ فلسطینی و مجروح شدن ۲۷ نفر دیگر شد.

کشتار باب العمود تنها کشتار سال ۱۹۴۷ نبود. در آن سال، قبل از تکمیل باب النکبت اصلی، سازمان‌های نظامی صهیونیستی شش عملیات مشابه دیگر انجام دادند که به شرح زیر است:

کوچ فلسطینی ها

کشتار حیفا:

این قتل عام در دوم ژوئن ۱۹۴۷ در بازار حیفا رخ داد و سپس اعضای باند‌های ایرگون و لحی (یک گروه کوچک شبه‌نظامی زیرزمینی بر پایه تفکر صهیونیسم) بمبی را در جعبه‌های با سبزیجات استتار شده کار گذاشتند که در پی انفجار ۷۸ فلسطینی شهید و ۲۴ نفر دیگر زخمی شدند.

قتل عام عباسیه:

این کشتار در ۱۳ دسامبر ۱۹۴۷ در شهر یافا رخ داد. در آن زمان روستای عباسیه واقع در شرق شهر یافا مورد حمله گروهک صهیونیستی ایرگون قرار گرفت. افراد مسلح به سوی ساکنان روستا تیراندازی کردند که در نتیجه آن ۹ تن از آنان شهید و ۷ تن دیگر زخمی شدند.

قتل عام الخصاص:

این قتل عام در ۱۸ دسامبر ۱۹۴۷ رخ داد، زمانی که یک گروه بالماخ، بازوی نظامی هگانا، به روستای الخصاص واقع در منطقه صفد حمله کرد و ۱۲ فلسطینی از جمله زن و پنج کودک را به شهادت رساند.

کشتار اورشلیم:

این قتل عام در ۳۰ دسامبر ۱۹۴۷ در اورشلیم رخ داد که اعضای گروهک صهیونیستی ایرگون بمبی را از یک خودروی تندرو در این منطقه پرتاب کردند که منجر به انفجاری شد که ۱۱ شهید بر جای گذاشت.

قتل عام شیخ بریک:

در همان روز ۳۰ دسامبر ۱۹۴۷ گروه‌های مسلح صهیونیست به روستای شیخ بریک واقع در شهر حیفا فلسطین حمله کردند و ۴۰ نفر از ساکنان آن را به شهادت رساندند.

قتل عام بلد الشیخ:

این قتل عام در ۳۱ دسامبر ۱۹۴۷ اتفاق افتاد. در آن واقعه یک دسته از گروهک‌های بالماخ به روستای بلد الشیخ واقع در کوه کرمل حمله کردند و ۶۰ نفر از اهالی را شهید کردند.

قتل‌عام باب العمود

منابع عبری در برخورد با این قتل عام‌ها سعی می‌کنند تا حدی با ادعای این که همیشه در چارچوب واکنش‌های تلافی جویانه بوده، آن‌ها را رد کنند و خاطرنشان کنند که «اقدامات تندرو‌های یهودی در ماهیت حملات تلافی جویانه در ابتدا با انجام حملات تلافی جویانه انجام شد.»

این منابع در این زمینه اشاره می‌کنند که «گروه‌های مسلح یهودی شامل شبه‌نظامیان هگانا، بالماخ، گروه لحی و... و همه این تشکل‌ها متعلق به احزاب مختلف سیاسی بودند که تضاد‌های شدیدی بین آن‌ها وجود داشت اما در برابر دشمن مشترک متحد شدند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۸ دی ۱۴۰۲
هیچی فرقی با 76سال پیش نکرده اند مردم فلسطین به جای تجملات به فکر مبارزه باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۸ دی ۱۴۰۲
اشتباه مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۸ دی ۱۴۰۲
تجملات!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۸ دی ۱۴۰۲
کدام تجملات ؟؟
گل مصرف کردی یا علف ؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۸ دی ۱۴۰۲
بلااخره یک خدایی هست وطالم را به خاک سیاه خواهد نشاند
آخرین اخبار