امضای توافقنامه اجرای طرح ملی فیبرنوری با شهرداران ۴۳ شهر اصفهان

توافقنامه اجرای طرح ملی فیبرنوری با شهرداران ۴۳ شهر در استان اصفهان امضاء شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهرستان نجف‌آباد گفت: از مجموع ۱۱۴ شهر استان تاکنون توافقنامه اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها با شهرداران ۴۳ شهر امضاء شده است.

جعفر مطلب زاده  افزود: تاکنون در ۹ شهر خمینی شهر، شاهین شهر، خوانسار، گلپایگان، بهارستان، مبارکه، مجلسی، فولادشهر و داران عملیات حفاری و فیبرگذاری ابن طرح توسط اُپراتور‌های آسیاتک، شاتل، فناپ و ایرانسل شروع شده است.


او با بیان اینکه طرح فیبرنوری در نجف آباد با طراحی ۲۲۰ کیلومتر شبکه آغاز شده  اظهار داشت: در چارچوب اجرای این طرح نزدیک به ۲۶۰ کیلومتر حفاری و داکت گذاری و ۷۵ کیلومتر فیبرگذاری (شوت فیبرنوری) در سطح استان انجام شده است.

مُطلب زاده بیان کرد: تحقق این طرح ملی، محدودیت‌های شبکه توزیع درون شهری برای دسترسی به اینترنت پُرسرعت را برطرف می‌کند و مشترکان می‌توانند  اینترنت بر بستر فیبر نوری را با سرعت چند ده برابر سرعت اینترنت ADSL تجربه کنند.


مُطلب زاده با اشاره به راه‌اندازی قُطب مرکز داده در فولادشهر گفت: این طرحبرای شرکت‌های فناور و بخش خصوصی بستر انتقال داده با سرعت بالا را فراهم و در استان و منطقه تحول ایجاد می‌کند.

او گفت: این طرح ملی با کمک دفتر امور شهری استانداری در سطح استان اصفهان اجرا شده است.

عملیات اجرایی طرح فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر نجف آباد بعنوان دهمین شهر استان اصفهان آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.