استاندار کرمانشاه با یادآوری اولویت داشتن رفع تنش آبی در روستا‌های استان گفت : تا دهه فجر امسال عملیات آبرسانی به ۱۵۰ روستای این خطه غرب کشور پایان می‌یابد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست قرارگاه آب استان کرمانشاه گفت : آب شرب بهداشتی سالم یکی از ضرورت‌های اصلی (برای ماندگاری جمعیت) است لذا پروژه‌های آبرسانی به روستا‌های استان به هیچ عنوان نباید معطل بماند.

وی با تاکید بر همگرایی هر چه بیشتر شرکت آب و فاضلاب و سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه در خصوص قرارداد‌های آب رسانی به روستا‌های استان اظهار کرد: همه دستگاه‌های مرتبط تلاش کنند تا بتوانیم چالش بزرگ آب شرب را در روستا‌های باقیمانده حل کنیم و اطمینان دارم تا پایان سال گشایش بزرگی در این حوزه رخ خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: آبرسانی به روستا‌های استان در قالب ۲ پروژه تعریف شده است، در پروژه اول آبرسانی به ۳۴۹ روستا با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان تعریف شده و اکنون ۶۵ درصد پیشرفت دارد بطوریکه تا پایان سال آبرسانی به ۲۰۰ روستا پایان می‌یابد.

رضا داودی اظهار کرد: در پروژه دوم آبرسانی به ۵۱۱ روستای کرمانشاه با اعتبار یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان تعریف شده است که این پروژه هم بزودی فاز اجرایی می‌شود بطوریکه تا در نیمه اول سال ۱۴۰۵ بتوانیم آبرسانی به ۸۶۰ روستای استان را نهایی کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها بر عهده قرارگاه نجف سپاه است، افزود: آبرسانی به روستا‌های ۶ شهرستان کرمانشاه، صحنه، سنقر، هرسین، کنگاور و اسلام آباد غرب برعهده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه و بقیه شهرستان‌های استان هم برعهده قرارگاه نجف است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.