مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تهران گفت: ورود غیرقانونی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها به خطوط ویژه موجب افزایش سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تهران گفت: در برخی نقاط شهر مانند مولوی در ساعت‌های پرترافیک پلیس به ناچار خودرو‌ها را به خطوط ویژه هدایت می‌کند و همین امر موجب مسدود شدن مسیر اتوبوس‌ها می‌شود.

مهدی علیزاده افزود: در این حالت اتوبوس‌ها به ناچار تغییر مسیر می‌دهند و بر این اساس مسیر ۱۰ دقیقه‌ای را ۴۰ دقیقه طی می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تهران گفت: چنین اتفاقی سرفاصله اتوبوس‌ها را افزایش می‌دهد، زیرا مدیر خطوط در فاصله مشخص اتوبوس‌ها را اعزام می‌کند؛ اما وقتی در جایی مسیر خط ویژه به علت هجوم خودرو‌ها و موتور‌ها مسدود می‌شود، این سرفاصله افزایش می‌یابد و شاهد انباشت مسافران در ایستگاه‌های دیگر خواهیم بود.

مهدی علیزاده افزود:اتوبوس‌های تندرو از آزادی تا خاوران و از میدان راه‌آهن تا تجریش با بیشترین دردسر ورود غیرقانونی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها مواجه هستند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تهران تاکید کرد: بر اساس قانون، فقط اتوبوس، خودرو‌های امدادی و خودرو‌هایی که از پلیس راهور مجوز گرفته‌اند، می‌توانند از خطوط ویژه عبور کنند و مسئله دیگر این است که جریمه‌های ورود به خطوط ویژه بازدارنده نیست و شاید بهتر باشد که جریمه مناطق بر اساس میزان درگیری با مسئله‌ای که دارند، مشخص شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۱ دی ۱۴۰۲
اگر جریمه سنگین به ماشینها و موتورها بزنید ، هیچ کدام جرات تخلف را ندارند .
در ضمن پل سازی را بیشتر کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۸ دی ۱۴۰۲
دو طبقه کردن خیابونا مخصوص اتوبوس = راه نجات