هلال احمر اردبیل ۱۰۰ میلیارد ریال بسته معیشتی در مناطق محروم توزیع کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در ۹ ماه امسال در مناطق مختلف این استان خبر داد.

حمید قویدل گفت: در این مدت ۱۵ میلیارد ریال داروی رایگان توسط هلال احمر بین بیماران نیازمند توزیع شده و ۸۵ میلیارد ریال نیز هزینه‌های درمانی بیماران در استان پرداخت شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به اجرای طرح نذر خدمت در بیله‌سوار مغان ، روستای شورگل و ۱۲ روستای همجوار آن اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح ۲۰ میلیاد ریال هزینه شد.

او ارائه خدمات متنوع در حوزه‌های آموزشی ، امدادی ، کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی با حضور کارشناسان هلال احمر به روستاییان بیله‌سوار را از برنامه‌های این طرح ذکر کرد.

فرماندار بیله‌سوار مغان هم در زمینه طرح نذر خدمت در ۱۳ روستای محروم این شهرستان گفت: در این طرح ۲۹۱ خانوار با یک هزار و ۷۸ نفر جمعیت زیرپوشش خدمات رایگان بهداشتی ، آموزشی و معیشتی قرار گرفتند.

صاحبعلی اصغری افزود: طرح ملی نذر خدمت در مناطق و روستاهای کم‌برخوردار و متاثر از خشکسالی بیله‌سوار با رویکرد ارائه خدمات سلامت محور ، معشیتی ، آموزرشی ، توانمندسازی و پیگیری مسائل و مشکلات روستاییان و نیز توزیع بسته‌های معیشتی ، تهیه و اهدای لوازم تحریر بین دانش‌آموزان روستایی ، پیگیری نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ، مایه‌کوبی احشام و دام روستاییان ، معاینه و ویزیت پزشکی و ارائه خدمات دندانپزشکی ، بینایی سنجی ، شنوایی سنجی و توزیع دارو و نیز ارائه کمک‌های آموزشی ، امدادی و کمک‌های اولیه اجرا شد.

او گفت: برگزاری میز خدمت در راستای حل مشکلات اهالی روستاها با حضور مسئولان ،شناسایی خانوارهای دارای فرزند معلول ، پیگیری بیماران خاص و برگزاری مسابقات ورزشی و بومی - محلی نیز از دیگر برنامه‌های این طرح می‌باشد.

فرماندار بیله‌سوار همچنین از برگزاری یادواره شهدا ، افتتاح مسکن مددجویی ، افتتاح یک باب نانوایی با تسهیلات بسیج سازندگی و ارائه تانکر آب به عشایر منطقه با همکاری هلال احمر ، بسیج و امور عشایری این شهرستان خبر داد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.