رییس سازمان شیلات گفت: می‌توان ظرفیت صنعت آبزی پروری در شمال و جنوب کشور را با بهره گیری از قفس‌های دریایی افزایش داد.

حسینی رییس سازمان شیلات در حاشیه آیین آغاز ماهی دار شدن قفس‌های دریایی در سواحل جویبار، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود صنعت آبزی پروری و در راستای اهداف بالادستی، تا ۱۰ سال آینده تولید این بخش به ۲ و شش دهم میلیون تن خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه ۴ و شش دهم میلیون تن امکان آبزی پروری در شمال و جنوب کشور وجود داد، افزود: بهره برداری موثر از این حوزه به ویژه با بهره گیری از قفس‌های دریایی امکان پذیر است.

حسینی در خصوص مصوبه سخت و زیان آور بودن حرفه صیادی، گفت: مصوبه سخت و زیان آور بودن این حرفه با تلاش بسیار تصویب شد و ما درصدد تامین منابع مالی این اقدام و تعمیم آن به همه استان‌های ساحلی هستیم.

حسینی پور استاندار مازندران نیز دریا را مزیتی برای توسعه اقتصادی و گردشگری استان دانست و گفت: علیرغم تلاش‌های انجام شده، مازندران همچنان کمترین بهره را از دریا دارد.
او با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم اقتصاد دریا در مازندران رونق پیدا کند، افزود: مازندران باید قطب شیلاتی و تولید‌های پروتئینی دریایی کشور شود و با فراوری محصولات دریایی، ارزش افزوده این تولیدات را گسترش داد.

حسینی پور مردمی سازی اقتصاد کشور را سیاست اصلی دولت سیزدهم دانست و ادامه داد: با حمایت از شرکت‌های تعاونی و مردمی تحقق آن دور از انتظار نخواهد بود.
او گفت: از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه آبزی پروری استقبال می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.