معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در بازدید از پل میانگذر دریاچه ارومیه با بیان اینکه این پل طوری طراحی شده است که سر شمع پایههای بتنی باید داخل آب باشند و در مجاورت باد قرار نگیرند تا دچار خردگی سازهای نشود
محمد مهدی حیدری افزود: متاسفانه با توجه به کاهش تراز آب در حال حاضر سر شمعها بیرون از آب هستند و هرچند تا کنون مشکلی ایجاد نشده است، اما در صورت استمرار این وضعیت به دلیل مجاورت یونهای کلراید و املاح سولفات در سالهای آینده با مشکل پوسیدگی و خردگی مواجه خواهیم شد.
رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی گفت: برای نگهداری و حفاظت از جزئیات سازه پل میانگذر دریاچه ارومیه از فناوریهای بومی استفاده خواهیم کرد.