رییس اداره محیط زیست کنگاور گفت : برای اولین بار تصویر شبگردی یک قلاده گربه وحشی جنگلی در مناطق حفاظت شده کنگاور از سوی وحید گودینی محیط‌بان این شهرستان ثبت شد.

مجتبی گداری رییس اداره محیط زیست کنگاور گفت : گونه گربه وحشی، از لحاظ حفاظتی اهمیت بالایی داشته و گونه چتر محسوب می‌شود به طوری که سایر گونه‌های پایین‌تر از خود را تحت حفاظت قرار می‌دهند.

وی افزود: گربه جنگلی یکی از هشت گربه‌سان کمیاب و ارزشمند ایران است که پیش‌تر حضور آن در شمال کشور و خوزستان مشاهده شده بود، اما در سال‌های گذشته وجود آن در مناطقی از شهرستان‌های اسلام آبادغرب، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب نیز به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: گربه جنگلی عضوی از خانواده گربه‌سانان است که در غرب آسیا و قسمت‌هایی از اروپا و آفریقا در محیط‌هایی، چون مراتع بی‌درخت تا جنگل‌های انبوه زندگی می‌کند.

گداری خاطرنشان کرد: رنگِ بدن این گربه در پشتِ بدن، قهوه‌ای یا خاکستریِ متمایل به زرد و زیر بدنش سفیدِ متمایل به زرد است و در انتهای گوش‌ها همچنین مو‌های سیاه و بلندی دارد که در پشتِ گوش به قهوه‌ای یا سیاه می‌گراید.

به گفته گداری؛ این حیوان دارای بدنی بزرگ‌تر، پا‌هایی بلندتر، دم کوتاه‌تر و گوش‌هایی به نسبت بزرگ‌تر نسبت به دیگر گونه گربه وحشی دارد .

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.