معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: اعزام‌ها به عمره مفرده تا ۱۰ اسفندماه ادامه دارد و ۶۲ هزار نفر به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور ایران و عربستان و بازگشایی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها موجب شد تا شرایط لازم برای از سرگیری اعزام‌های عمره فراهم شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر فیش عمره مفرده دارند گفت: این افراد سالهاست که در انتظار سفر زیارتی عمره هستند. 

رضایی گفت: سازمان حج و زیارت تمام تلاش خود را برای از سرگیری اعزام‌ها با رعایت منزلت، کرامت، امنیت و سلامت انجام داده و در همین خصوص طی ماه‌های اخیر برنامه ریزی‌های زیادی انجام شده تا شرایط مطابق استاندارد‌های تعریف شده را برای زائران فراهم شود.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تمامی برنامه ریزی‌های اجرایی از حیث ثبت نام، گروه بندی، گروه‌های قیمتی کاروان ها، برنامه ریزی پروازها، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اسکان، بهداشت و درمان، بیمه صورت گرفته است گفت: در این مرحله از اعزام‌ها که تا ۱۰ اسفندماه ادامه دارد ۶۲ هزار نفر به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

وی ادامه داد: زائران طبق برنامه ریزی از ۱۰ ایستگاه پروازی به عربستان اعزام خواهند شد و در این مرحله از اعزام‌ها ۴۸۷ کاروان با ۲۲۸ پرواز از ایستگاه‌های پروازی در نظر گرفته شده است.

رضایی با بیان اینکه زائران ۵ روز در مدینه النبی و ۵ روز در مکه مکرمه حضور دارند، گفت: ۱۲ هتل در مدینه منوره و ۶ هتل در مکه مکرمه برای اسکان زائران فراهم شده است.

رضایی در خصوص هزینه‌های سفر عمره گفت: حدود ۸۰ درصد از هزینه‌های سفر عمره گزاران به دلار و ریال سعودی پرداخت می‌شود و هزینه سفر عمره مفرده براساس برنامه ریزی‌ها و قرارداد‌های منعقده و ۱۰ گروه قیمتی که وجود دارد از حدود ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ از ۲۲ آذر ماه ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در عمره مفرده برای اولویت‌های یک تا ۶۰۰ آغاز شده است و افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه omreh.haj.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. 

نخستین اعزام کاروان عمره از ۱۳ دی، از استان تهران انجام می‌شود و این روند تا ۱۰ اسفند، یعنی پیش از آغاز ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: حج ، حج عمره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۹ دی ۱۴۰۲
آیا امسال تا 10 اسفند برای حج آخر است یا دوباره اعلام میکنن
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۷ دی ۱۴۰۲
خیلی گرونه ما دوتا داریم یکی را میفروشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۷ دی ۱۴۰۲
پول حج بدین برای ازدواج جوانان فقیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۷ دی ۱۴۰۲
سفر به حج بسیار خوب و سفر معنویه اما کمک ب جوانان هم لازم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۷ دی ۱۴۰۲
ما دوتاش فیش داریم چجوری بفروشیمشون ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۷ دی ۱۴۰۲
اونبنده خدایی که میخواد بره حج به یک تازه عروس و دامادکه نمیتونن عروسی بگیرن کمک کنه ثواب بیشتری میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۷ دی ۱۴۰۲
به جای حج رفتن به فقرا و مستمدان کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۷ دی ۱۴۰۲
کاش قیمت حج ارزان میشد تا ما هم بتونیم بریم
Netherlands
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۷ دی ۱۴۰۲
خوش به سعادتشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۷ دی ۱۴۰۲
خوش به سعاتشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۷ دی ۱۴۰۲
الان فرودگاه جده امنیت دارد؟