مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از صادرات ۲۷۰ میلیون دلار کالا از شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی قزوین خبر داد.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: از ابتدای سال‌ جدید تاکنون واحد‌های تولیدی صادرات محور مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بالغ بر ۲۷۰ میلیون دلار توسط بیش از ۵۰ واحد صنعتی با حجم صادرات در حدود ۴۰۰ میلیون تن انجام شده است.

وی افزود: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامه‌های حمایتی مانند ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی و حمایت از شرکت‌های مدیریت صادرات (emc) سعی در بهبود صادرات واحد‌های صنعتی داشته و شرکت‌های مدیریت صادرات با توجه به اینکه بنگاه‌های کوچک و متوسط برای حضور در بازار‌های صادراتی آگاهی کافی ندارند می‌توانند صدور محصولات این واحد‌ها را تسهیل نمایند.

صفاری اضافه کرد: میلگرد و شمش، پودر شوینده، اکسید مولیبدن، رزین الکید، سرامیک، سیلیکات سدیم عمده اقلام صاداراتی بوده است.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: عمده خریداران کالا‌های ایرانی کشور‌های همسایه از جمله عراق، افغانستان، امارات، پاکستان، روسیه، ترکیه است که از مهمترین بازار‌های صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان به شمار می‌روند.

صفاری تصریح کرد: مطالعه بازار‌های هدف به صورت کلی و ارائه آن به واحد‌های صنعتی جهت بهره‌برداری، کمک به تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا، پرداخت یارانه حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آن‌ها با بازار‌های بین‌المللی، مشاوره در زمینه بازاریابی و عارضه یابی برای تقویت و با هدف صادرات به صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی از جمله برنامه‌های حمایتی است که در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.