مسکو: ارسال مهمات به اوکراین می‌تواند برای ژاپن تبعات سنگینی داشته باشد

ماریا زاخارووا، ارسال موشک‌های سامانه پاتریوت به اوکراین را اقدامی با پیامد‌های سنگین برای توکیو دانست.

آمریکا و متحدانش از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ همزمان با آغاز جنگ اوکراین مواضع خصمانه‌ای را علیه روسیه اتخاذ کرده اند که این موضوع با خشم مسکو همراه بوده است. ارسال کمک‌های تسلیحاتی شامل تسلیحات سنگین و پیشرفته به اوکراین یکی از این موارد است. 

به گزارش تله تریدر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری خود با اصحاب رسانه اعلام کرد: اگر موشک‌های سامانه پاتریوتی که ژاپن به آمریکا تحویل داده سر از اوکراین درآورد، این موضوع می‌تواند تبعات سنگینی در روابط میان توکیو و مسکو به همراه داشته باشد. 

وی خاطر نشان کرد: می‌توان از یک طرح در هنگام انتقال مهمات سامانه پاتریوت از ژاپن به آمریکا استفاده کرد که در نهایت منجر به ورود این مهمات به اوکراین می‌شود. کمک‌های نظامی مستقیم و غیرمستقیم به کی یف تنها باعث طولانی‌تر شدن جنگی می‌شود که بهای آن را غیرنظامیان پرداخت می‌کنند. این مسئله همچنین می‌تواند برای مقامات ژاپنی مسئولیت داشته باشد. 

زاخارووا در ادامه سخنانش به تلاش‌های غرب برای سنگ اندازی در روابط خارجی مسکو اشاره کرده و افزود: غرب به دنبال آن است که در همکاری‌های میان روسیه و چین در حوزه انرژی اختلال ایجاد کند. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: تحریم‌های جدید آمریکا علیه پروژه گاز مایع قطب شمال روسیه حاصل همکاری‌ها در حوزه انرژی میان مسکو و پکن است نقش مخرب ایالات متحده را در امنیت اقتصاد جهانی نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۸ دی ۱۴۰۲
لعنت به جنگ پوتین یک جنایتکار است مثل هیتلر روسیه وپوتین کثیف
United States of America
ناشناس
۰۱:۳۸ ۰۸ دی ۱۴۰۲
دوران روسیه و پوتینیزم پایان یافته است ، روی اسب مرده شرط بندی نکنید ! آیا روسیه در موضوع جزایر سه گانه چهره واقعی و ذات پلید خود را آشکار نکرد، دل باختگان و ذوب شدن در پوتین را قهوه ای نکرد ؟ بی‌ وطنان ، وطن فروشی تا کی ... ؟
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۲۲:۰۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
شاید انتظار داره ارسال بشه امارات برای درگیری‌ با ایران، از اینا هر چی بگی بر میاد.
آخرین اخبار