فیصل مقداد: ترور شهید سیدرضی «جنایت دیپلماتیک» بود

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ قانون و معاهده‌ای پایبند نیست، گفت: ترور شهید موسوی «جنایت دیپلماتیک» بود.

فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه با حضور در مراسم بزرگداشت شهید سیدرضی موسوی که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار شد، گفت: این جنایت، جنایتی دیپلماتیک بوده و مغایر با قوانین بین‌المللی است.

وی تاکید کرد: مشهور است که شهید رضی همواره حامی آرمان‌ها و حقوق امت اسلامی است، به همین دلیل موشک‌های رژیم جنایتکار صهیونیستی او را هدف قرار داد؛ رژیمی که نه به قوانین و نه به معاهدات پایبند نیست.

وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد: این جنایت با مشارکت آمریکا انجام شد و ما تاکید می‌کنیم که آمریکا بخش جدایی‌ناپذیر ماشین کشتار و تجاوز در غزه، سوریه و منطقه است.

مقداد تاکید کرد: این امر ثابت می‌کند که هیچ راهی جز مقاومت و دفاع نداریم.

وی در پایان گفت: بار دیگر به نیابت از دولت سوریه شهادت سیدرضی موسوی را به برادران ایرانی، نیرو‌های مسلح ایران و سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق تسلیت می‌گویم.

دوشنبه چهارم دی‌ماه ۱۴۰۲ در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به دمشق سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی از مستشاران نظامی باسابقه سپاه و از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه به شهادت رسید.

«حسین امیرعبداللهیان»، وزیر خارجه ایران بامداد سه‌شنبه و در واکنش به ترور «سید رضی موسوی»، مستشار ارشد ایرانی در سوریه توسط رژیم صهیونیستی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «شهادت مستشار ایرانی مبارزه با تروریسم در سوریه،  سیدرضی موسوی را به خانواده محترم ایشان و دو ملت ایران و سوریه، صمیمانه تسلیت می‌گویم.»

وزیر خارجه ایران به سوابق سردار موسوی اشاره کرد و نوشت: «این شهید بزرگوار سال‌ها در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی برای تامین امنیت ایران و منطقه علیه تروریست‌ها دلیرانه مبارزه کرد.»

امیرعبداللهیان به رژیم صهیونیستی هشدار داد و نوشت: «تل‌آویو منتظر شمارش معکوس سخت باشد.»

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم دوشنبه شب در ارتباط با این ترور، در یک موضع‌گیری رسانه‌ای تاکید کرد: «ایران حقوق خود را برای پاسخ به ترور شهید موسوی در زمان و مکان مناسب محفوظ می‌داند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۱ دی ۱۴۰۲
مرگ بر صهیونیستهای جنایتکار و تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۰۷ دی ۱۴۰۲
مرگ بر صهیونیستهای تروریست جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
پ.ک.ک بهانه ترکیه برای اشغال شمال عراق بود.
پ.ک.ک بهانه ترکیه برای اشغال شمال سوریه بود.
Iran (Islamic Republic of)
تروریسم، القاعده و داعش بهانه آمریکا برای اشغال سوریه بود
۲۲:۱۱ ۰۶ دی ۱۴۰۲
تروریسم، القاعده و داعش بهانه آمریکا برای اشغال سوریه بود
Iran (Islamic Republic of)
چرا اسرائیل سردار سید رضی موسوی را ترور کرد؟ 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت ایران بوده است!
۲۲:۰۷ ۰۶ دی ۱۴۰۲
چرا اسرائیل سردار سید رضی موسوی را ترور کرد؟ 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت ایران بوده است!
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۹:۳۸ ۰۶ دی ۱۴۰۲
از سال 1982 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم و سایر گروه های تروریستی در عراق، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.

از سال 2001 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.

از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.
آخرین اخبار