سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت از تسهیل صادرات کالا‌های ایرانی به سایر کشور‌ها از طریق موافقت‌نامه تجارت آزاد اوراسیا خبر داد.

لطیفی گفت: به غیر از مسیر سازی عبور کالاهای تجار ، ایجاد کریدور های انرژی و مسائل مرتبط با  اقتصاد، در سایر حوزه ها مانند  مسائل  سیاسی، همکاری های بین المللی، نظامی، امنیتی و اجتماعی نیز  می‌توانیم ظرفیت بزرگی را برای یکدیگر فراهم کنیم.

به گفته سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت، عضویت ایران در سازمان شانگهای و سازمان همکاری‌های اکو  و بریکس همراه با عضویت مشترک  برخی از اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند ظرفیتی برای ورود به کشورهای ثالث باشد و اشتراکات بسیاری را برای بازار کشورهای دیگر فراهم کند.

لطیفی  گفت: تجارت با حذف موانع به چند برابر خواهد رسید به طوری که در گام نخست و در سریع‌ترین زمان به شرط رفع موانع و اقدام تجار  می‌توانیم به تجارت ۱۰ میلیارد دلار با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا با اجرای موافقت‌نامه تجارت آزاد دست یابیم.

لطیفی گفت: به طور کلی ایران می تواند از طریق کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی مسیری تازه برای بازارهای کالاهای خود ایجاد کند و یا همچنین امکان دسترسی به حوزهای شمال آفریقا، خلیج فارس،غرب و جنوب آسیا را فراهم کند.

لطیفی گفت:همچنین صادرات کالاهای کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با صادرات مجدد با واسطه قرار گرفتن کشورمان در کنار اقیانوس هند ،دریای عمان و خلیج فارس و مسیر راه گذرهای شرق به غرب و جنوب به شمال تسهیل و امکان پذیر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار