طرح ملی نذر خدمت با حضور پزشکان متخصص و دستگاه های خدمات رسان در روستای فرخ آباد شهرستان دهلران برگزار شد.

لطیف صادقی در بازدید از نحوه اجرای این طرح در روستای فرخ آباد شهرستان دهلران، اظهار کرد: هدف این طرح ارائه خدمات در همه زمینه‌ها شامل حمایتی، معیشتی، سلامت محور، کارآفرینی، توانمندسازی و زیست محیطی به مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات ۲ پزشک متخصص داخلی و زنان و زایمان، یک پزشک عمومی، کارشناس مامایی، کارشناس بینایی سنجی، پرستار، روان شناس و مددکار اجتماعی، نسخه پیچ و مسئول داروخانه، مربیان آموزشی و تیم سحر، میزخدمت ادارات و اعضای داوطلبان، جوانان، امدادگران و نجاتگران و کمک به محرومین از طریق ایجاد پرونده حمایتی در این طرح مشارکت دارند که هدف جلب رضایت مندی و دسترسی مردم به خدمات در مناطق دور افتاده است.

فرماندار ویژه دهلران ویزیت رایگان پزشک برای مراجعین، توزیع دارو، تب سنجی، تست غربالگری و کنترل فشار خون و توزیع بسته‌های بهداشتی و فرهنگی، مشاوره و تغذیه، ایجاد فضای دوستدار کودک توسط اعضای جوانان، کارگاه آموزش پیشگیری از مخاطرات و کلاس کمک‌های اولیه از دیگر خدمات طرح ملی نذر خدمت در روستای فرخ آباد دهلران برشمرد.

رئیس جمعیت هلال احمر دهلران هم از توزیع ۱۰۰ سبد معیشتی و توزیع ۲۰۰ سبد بهداشتی در این طرح خبر داد و گفت: واکسیناسیون ۱۰۰ راس گاو و گوسفند از طریق دامپزشکان داوطلب از دیگر اقدامات است.

"حمزه محمدی مقدم" گفت: اجرای نمایش طنز و خانوادگی و اجرای بازی‌های بومی و محلی برای دانش آموزان مدارس و توزیع و بسته بندی ۶۰ کیلو گوشت گرم، استقرار میز خدمت، توزیع بسته‌های معیشتی و البسه به نیازمندان، ارائه خدمات بهداشتی درمانی از دیگر برنامه های طرح ملی نذر خدمت در این روستا است.

وی خاطرنشان کرد:اجرای کلاس‌های آموزشی کمک‌های اولیه و آشنایی با جمعیت هلال احمر و مهارت‌های اشتغال ویژه ساکنین روستاها توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر نیز اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.