از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰۰ قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهرکرد جمع‌آوری شده است.

داوود مومنی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد اظهار کرد: کمپ نگهداری از سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در محل سایت دفن زباله به مساحت هزار و ۸۰۰ مترمربع توسط شهرداری احداث شده است؛ که شامل دو سالن نگهداری و یک فضای قرنطینه است.

وی افزود: پیمانکار باید دارای شرایط لازم در قالب قرارداد و براساس دستورالعمل ابلاغی با تجهیز مخصوص از جمله دارت بیهوشی و قفس زنده‌گیری حیوانات باشد.

مومنی با بیان اینکه با یک پیمانکار جهت جمع آوری سگ‌های بلاصاحب توافق کرده‌ایم، ادامه داد: هزینه نگهداری هر کدام از سگ‌ها بلاصاحب نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان است و از امسال تاکنون شهرداری برای جمع‌آوری این سگ‌ها نزدیک به ۲۵۰ میلیون تومان هزینه کرده است.


بیشتر بخوانید


وی تاکید کرد: امسال تاکنون بیش از ۴۰۰ سگ بلاصاحب از سطح شهر جمع‌آوری شده و می‌توان گفت در محدوده شهری هیچ گونه سگ بلاصاحبی وجود ندارد.

مومنی با بیان اینکه عقیم سازی هر سگ برای شهرداری ۳۵ میلیون ریال هزینه در بر دارد، اظهار کرد: با اخذ مجوز از سازمان محیط زیست سگ‌ها عقیم سازی نشده و به تفکیک جنسیت در دو سالن جداگانه نگهداری می‌شوند.

وی گفت: مشاهدات و گزارشات سازمان حفاظت محیط‌زیست درخصوص سگ‌های ولگرد، نشان دهنده آن است که از شهر‌ها و روستا‌های اطراف این حیوانات به شهرکرد منتقل می‌گردند.

مومنی افزود: طبق دستورالعمل و با نظر دامپزشک سگ‌های بیمار که سلامتی دیگر سگ‌ها را به خطر می‌اندازند را با مرگ با ترحم از بین می‌بریم.

وی اضافه کرد: با اخذ تعهد و پر کردن فرم مخصوص، سگ‌های دارای نژاد و اصیل به افرادی که این سگ‌ها را برای نگهبانی استفاده می‌کنند، تحویل داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار