رویداد جامعه پرداز روز‌های پنج شنبه و جمعه ۷ و ۸ دی ماه به میزبانی قزوین در مجتمع فرهنگی ورزشی کوثر (جهان آباد) برگزار می‌شود.

 

سجاد مروتی کارشناس بنیاد ملی خانواده و فعال فرهنگی در نشست هماهنگی رویداد جامعه گفت: هدف اصلی از برگزاری رویداد جامعه پرداز این است که سراغ کنشگران فعال برویم و کمک کنیم تا محور‌های مورد نظر در این رویداد عملیاتی شود.

مروتی تصریح کرد: سمن‌ها و کنشگران فعال بایستی در عرصه‌های ازدواج، طلاق و فرزندآوری کار بیشتری کنند و برگزاری رویداد جامعه پرداز فرصتی است تا ضمن توانمندسازی و تقویت سمن‌ها زمینه ارتباط بیشتر این مجموعه‌ها را مهیا کنیم.

این فعال فرهنگی بیان کرد: در این رویداد دنبال نتیجه هستیم و نمی‌خواهیم یک گردهمایی بدون خروجی داشته باشیم لذا در این راستا اتاق رصد و پایشی در این سه محور کار می‌کنند باشد تا به هدف برسیم.

مروتی اضافه کرد: هر استان شاید در یک محور بیشتر متمرکز شود برای نمونه استان یزد در جهیزیه مشکل داشت که روی آن متمرکز شد و نتایج خوبی هم داشت. 

وی اظهارداشت: در این رویداد جامعه پرداز فضایی عملیاتی را مهیا خواهیم کرد تا سمن‌های فعال دور هم جمع شوند و دغدغه‌های خود را مطرح کرده و خودشان همدیگر را بشناسند و تبادل نظر کنند. 

مروتی گفت: باید جوانان بتوانند حرف بزنند و دغدغه‌های خود را مطرح کنند تا چالش‌ها کاهش یابد.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: باید دغدغه‌های سمن‌ها را شنید و با کمک خودشان برای حل آن‌ها اقدام کرد لذا در این رویداد روز اول تجمع و هم افزایی است و روز دوم عملیات مشترک داریم و مجموعه‌ها با هم تفاهم نامه امضا می‌کنند که کار‌ها واگذار می‌شود و اعتماد می‌کنیم تا خود سمن‌ها وارد فاز عملیاتی شوند. 

مروتی اضافه کرد: پیوست رسانه‌ای رویداد مهم است و دغدغه کار و نتیجه بخشی هم مورد توجه است، اما بایستی اطلاع رسانی مناسبی داشته باشیم. 

کارشناس بنیاد ملی خانواده بیان کرد: کلاس‌های تدارک دیده شده باید مستندسازی شود تا بتوانیم دستاورد‌های رویداد را به دیگران نیز منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: ارتباط سمن‌های فعال با موضوعات مرتبط با جوانان و پیگیری طرح مشکلات و حل آن‌ها از اهداف مهم ما در این رویداد است.

رویداد جامعه پرداز به میزبانی معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین به مدت دو روز برگزار می‌شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار