یک کارشناس هوش مصنوعی گفت: رایانه‌ها با اطلاعاتی که از قبل دارند، می‌توانند تولید محتوا انجام دهند.

هوش مصنوعی که به اختصار AI گفته می‌شود، مجموعه‌ای از فناوری‌های مختلف است که در کنار یکدیگر ماشین‌ها را قادر می‌سازند تا مشابه انسان حس، درک و عمل کنند و البته همانند انسان‌ها آموزش ببینند و بیاموزند.

عبارت هوش مصنوعی از ترکیب دو واژه تشکیل شده است که واژه هوش به مفهومی اشاره دارد که مختص موجودات زنده، به‌ خصوص انسان است. واژه مصنوعی نیز به مفهومی اشاره دارد که در آن چیزی را نه به‌ صورت طبیعی، بلکه به‌ صورت غیر طبیعی ایجاد کنیم.

هزاران شیء مصنوعی در این جهان وجود دارند که دارای کاربرد‌های حیاتی هستند؛ از جمله آن‌ها می‌توان به قلب مصنوعی، دست و پای مصنوعی و بسیاری از چیز‌های دیگر اشاره کرد که اگرچه توسط بشر ساخته می‌شوند، اما بسیار کمک کننده هستند.

حالا در کنار تمام چیز‌های مصنوعی دیگر، هوش مصنوعی ایجاد شده است. یعنی بتوان هوش را به‌ صورت غیر طبیعی در یک موجود غیر زنده ایجاد کرد. 

حمید رضا افراشته، کارشناس هوش مصنوعی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: بیشتر این رایانه‌ها می‌توانند به وسیله داده‌هایی که می‌گیرند٬ تولیدات صدا و تصویر را انجام دهند.

او درباره تکنولوژی‌های با ارزش در زمینه هوش مصنوعی توضیح داد و گفت: با به وجود آمدن هوش مصنوعی کار‌های یدی انسان از بین خواهد رفت و جهان رو به تکنولوژی می‌رود.

او گفت: هوش مصنوعی یعنی برقراری ارتباط بین انسان و رایانه. هوش مصنوعی اطلاعات و داده را از انسان می‌گیرد و آن‌ها را تبدیل به حرکات می‌کند و در نهایت راجع به آن حرکات تصمیم نهایی می‌گیرد. در هوش مصنوعی رایانه‌ها هم می‌توانند تولید محتوا داشته باشند.

او در ادامه افزود: رایانه‌ها با اطلاعاتی که از قبل دارند، می‌توانند تولید محتوا انجام دهند و به طور متفاوت سؤالاتی را مطرح کنند. در واقع ما می‌توانیم یک جامعه اتومات داشته باشیم.

مشروح این گفت و گو در ویدیوی زیر قابل مشاهده است:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار