منابع محلی نیجریه گزارش دادند تعداد کشته و زخمی‌های حمله مسلحانه به ایالت پلاتو به ۴۶۳ تن رسیده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، تعداد کشته شدگان حملات در ایالت پلاتو در مرکز نیجریه امروز سه شنبه به ۱۶۳ نفر و بیش از ۳۰۰ زخمی افزایش یافت.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات محلی دیروز دوشنبه گزارش داد که جسد ۱۱۳ کشته شده در این حملات پیدا شده است. دیکسون چولوم، عضو پارلمان ایالتی نیجریه، گفت: حداقل ۵۰ نفر نیز در چندین روستا در ناحیه بارکین-لادی کشته شدند.

رئیس دولت منطقه اداری بوکوس به خبرگزاری فزانسه گفت که بیش از ۳۰۰ مجروح پیدا شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند.  مجموعه‌ای از حملات توسط افراد مسلح یکشنبه شب در ایالت پلاتو آغاز شد. در ابتدا ۱۶ کشته گزارش شده بود.

کلپ موتووانگ، فرماندار ایالت پلاتو، این حملات را وحشیانه  توصیف کرد و افزود: دولت اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای مهار حملات جاری علیه شهروندان بی‌گناه انجام خواهد داد.  

سازمان عفو بین‌الملل در پلتفرم «X» (توییتر سابق) گفت که «مقامات نیجریه همیشه در تلاش‌های خود برای پایان دادن به این حملات مکرر در ایالت پلاتو شکست خورده‌اند».

ساکنان مناطق شمال غربی و مرکزی نیجریه سالیان متمادی است که در ترس دائمی از حملاتی که توسط گروه‌های مسلح و باند‌های جنایتکار انجام می‌شود، زندگی می‌کنند که روستا‌ها را غارت می‌کنند و ساکنان آن‌ها را می‌کشند یا می‌ربایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهان
۱۵:۱۱ ۰۵ دی ۱۴۰۲
ای مهدی موعود وقتشه که تشریف بیاری و بساط ظلم رو جمع کنی.
آخرین اخبار