تولید ۸۰ تن ماهی در شیلات موقوفه چهارمحال و بختیاری

با اضافه شدن فاز دوم مزرعه پرورش ماهی به موقوفات شیلات چهارمحال و بختیاری شاهد افزایش ظرفیت تولید ماهی قزل‌آلای سردابی در استان هستیم.

حجت الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به تولید ۸۰ تن ماهی در شیلات موقوفه، گفت: در حال حاضر اوقاف این استان دارنده بزرگترین شیلات پرورش ماهیان سردآبی در حوزه موقوفات کشور است.

وی افزود: با اضافه شدن فاز دوم مزرعه پرورش ماهی به موقوفات شیلات چهارمحال و بختیاری شاهد افزایش ظرفیت تولید ماهی قزل‌آلای سردابی در استان هستیم.


بیشتر بخوانید


امیری با اشاره به اینکه در حال حاضر اوقاف این استان دارنده بزرگترین شیلات پرورش ماهیان سردآبی در حوزه موقوفات کشور است، ادامه داد: ظرفیت تولید ماهی در شیلات موقوفه استان طی سال جاری به ۸۰ تن می‌رسد که تا کنون بیش از ۲۰ تن آن به فروش رفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همچنین استفاده از افراد متخصص در راستای افزایش بهره‌وری موقوفات، ظرفیت پرورش ماهی در سال آینده به ۱۰۰ تن افزایش پیدا می‌کند.

امیری اظهار کرد: با توجه به کیفیت خوب ماهی تولید شده، تقاضای بالای استان‌ها و همچنین به منظور جلوگیری از خام فروشی ماهیان، افزایش اشتغال، بهروری و در نهایت سوددهی بیشتر به نفع موقوفه، اولین بار فرآوری و بسته‌بندی و عرضه ماهیان به روش نوین در دستور کار مجموعه اوقاف استان قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.