دبیر ستاد نانو گفت: تجارت محصولات نانو به کشور‌های غربی رشد دو برابری داشته است.

عماد احمدوند، دبیر ستاد نانو در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و گفت: توانمندی کار کردن در مقیاس مولکول‌ها و اتم‌ها، فناوری نانو به شمار می‌رود. نوع و چینش اتم‌ها و مولکول‌ها فناوری جدیدی را می‌سازد.

او درباره کاربرد علم نانو در حوزه سلامت گفت: تشخیص و ارزیابی معایب دارو‌ها توسط فناوری نانو در حوزه سلامت بسیار کاربردی و موثر است. تشخیص عیب‌ها و مزایای دارو بر روی پاکت‌ها بر اساس فناوری نانو انجام می‌شود.

احمدوند سپس درباره راهکار‌هایی برای تسویه پساب‌های صنعتی در فناوری نانو توضیح داد.

او گفت: در فناوری نانو می‌توان با تجزیه و تحلیل پساب‌ها به اجزای تشکیل دهنده آن ها پی برد.

دبیر ستاد نانو گفت:‌ زمان تحریم‌ها رتبه نانو در ایران به ۵ رسیده است. در ایران بیشتر دانشمندان از محصولات نانو استفاده می‌کنند و بخشی از آن در صنعت تجاری سازی استفاده می‌شود. آمار افزایش تولیدات نانو در سایت «NANO.IR» قابل مشاهده است.

احمدوند همچنین از افزایش رشد دو برابری تجارت محصولات نانو به کشور‌های غربی خبر داد و گفت: در کشور‌های خارجی برند و نام محصولات نانو تغییر می‌کند و به فروش عموم می‌رسد؛ در صورتی که آن محصول نانو ایرانی است. برای پیشبرد صنعت نانو در کشور سندی به امضا رسیده است.

او گفت: برای بهره وری و پیشبرد نانو در کشور سندی تا سال ۱۴۱۲ به ثبت رسیده است که برای همکاران٬ دانشمندان و مهندسین برای پیشرفت، فراخوان‌هایی ارائه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار