خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربناها در بخش ریلی و جادهای کشور ۱۰ هزار کیلومتر مسیرهای مختلف ریلی، جادهای و آزاد راهی و راه اصلی را در دست اجرا دارد، گفت: اولویت ما در این بخش آن است که بتوانیم کریدورهای اصلی مورد نیاز برای تبادل بار و مسافر و برای ترانزیت سایر کشور را تکمیل کنیم تا کشورها از سرزمین ایران به عنوان یک حلقه ارتباطی استفاده کنند.
به گفته وی، در ابتدا باید بتوانیم کریدورهای باقی مانده را تکمیل کنیم که بخشی از این کریدورها در حوزه ریلی است که ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر است و باید ساخته شود که عموما در کریدورهای شمال به جنوب کشور قرار دارند.
او میگوید: بخش دیگری از این کریدورها در حوزه رفع گلوگاهها هستند که به طور مثال گلوگاه جنوب غرب کشور است که مرکز کشور را از لرستان به خوزستان متصل میکند تا از ظرفیت بنادر خوزستان از طریق ریل استفاده کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با تکمیل راه آهن چابهار -سرخس و راه آهن رشت-کاسیپن بخشی از کریدورهای ریلی و ترانزیتی کشور تکمیل خواهد شد.
او تاکید کرد: در بخشهای زیرساختی کشور هیچ گونه نیازی به متخصصان خارجی نداریم و در بخش اجرا توسط پیمانکاران تمامی این اقدامات صورت میگیرد و ایران حتی آمادگی برای صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور را هم دارد.