رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد از اختصاص ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ساخت المان‌های شهری خبر داد.

اکبر ایازی با اشاره به کمیته زیباسازی شهرداری شهرکرد، اظهار کرد: امسال دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای المان‌های شهری و یک میلیارد تومان برای دیوارنگاری‌های شهر از جمله دیوارنگاری مدارس اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه طراحی المان‌های نوروزی متناسب با فضای شهری انجام می‌شود، افزود: سعی شده المان‌ها متناسب با فضایی که در آن قرار می‌گیرند طراحی شوند، به عنوان مثال با توجه به اینکه ما در امامزادگان دوخاتون در شب عید نوروز مراسم چراغ بران را داریم سعی شده المانی با موضوع همین مراسم طراحی شود.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه در ورودی غرب شهرکرد سعی شده از نماد‌های همان منطقه در المان‌ها استفاده شود، اضافه کرد: در طراحی المان ورودی این منطقه از نماد فرش خشت چالشتری استفاده شده است.

ایازی ادامه داد: از ۱۰۰ طرح پیشنهادی به سازمان ۲۰ طرح مورد تأیید قرار گرفته است و با توجه به همزمانی ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز سعی شده در طراحی المان‌ها از نماد‌های ماه مبارک رمضان استفاده شود.

وی با بیان اینکه دیوارنگاری میدان امام حسین (ع) شهرکرد با اعتبار ۲۸۰ میلیون تومان به پایان رسیده است، گفت: به دنبال این هستیم که در شهر بیشتر از المان‌های ثابت استفاده شود که ماندگاری بیشتری دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه متأسفانه در شهر حتی یک فرهنگسرای محلی نداریم، اضافه کرد: شهرکرد نیازمند چهار فرهنگسرای محلی است، می‌توان از بافت‌های قدیمی شهر در ایجاد فرهنگسرا‌های محلی استفاده کرد.

ایازی با بیان اینکه موضوع فرهنگی در شورای شهر جدی گرفته شود، افزود: سال آینده المان‌های مربوط به مفاخر و مشاهیر شهرکرد در پارک جنوبی ملت رونمایی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.