اجرای طرح تکام در روستا‌ها

نماینده قرارگاه جهادی وزارت کشور از اجرای طرح  تکام در روستا‌ها خبر داد.

آقای مجتبی زاده در جمع برخی دهیاران و شورا‌های اسلامی استان آذربایجان شرقی در دهستان شیرامین آذرشهر گفت: طرح تکام به عنوان سند تحول بنیادی در دولت سیزدهم به منظور توانمندسازی مردم روستا و بهره مندی از ظرفیت روستا‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای طرح جدید دولت سیزدهم موسوم به نام تکام توانمندسازی و کارآفرینی مردم ،پیشرفت همه جانبه روستا، سکونت پایدار در روستا‌ها و مهاجرت معکوس به روستا‌ها، توانمندسازی روستاییان و بالفعل ساختن ظرفیت‌های مردمی در روستا‌ها است.

نماینده قرارگاه جهادی وزارت کشور با بیان اینکه ما در حکمرانی روستایی با مشکل جدی روبرو هستیم تصریح کرد: اجرا و نهادینه کردن طرح تکام منجر به توسعه اقتصادی روستا‌ها می‌شود و این طرح یک سند بزرگ تحول روستایی است.

آقای مجتبی زاده  افزود: مفاد و بخشنامه طرح تکام در قالب پنج سند بالادستی و متشکل از ۱۶ نظام پایه در وزارت کشور مصوب و به استان‌های سراسر کشور برای اجرا ابلاغ شده است.

آقای اسکندری مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی هم در این نشست افزود: طرح تکام در قالب ۱۶ بخش تدوین و برای اجرا به استان ابلاغ شده است و دهیاران و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با این طرح هستند.

فرماندار آذرشهر نیز با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی در روستا‌های این شهرستان گفت: شهرستان آذرشهر ظرفیت بسیار بالایی در حوزه معادن، خشکبار، لپه و نخودچی ممقان، گردشگری، گردو و محصولات کشاورزی دارد و اجرای طرح تکام در روستا‌های این شهرستان منجر به تسریع در پیشرفت همه جانبه آن‌ها خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.