مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

گل نرگس کازرون باید معرفی شود/محور ساسانی در بسته سفر فرهنگی قرار گیرد

ثابت اقلیدی گفت: نرگس زار‌های کازرون در کنار آثار تاریخی ظرفیت بالایی برای میزبانی گردشگران دارد و قرار دادن محور ساسانی در بسته‌های سفر فرهنگی کشور از اهداف راهبردی این اداره کل خواهد بود.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس که به همراه محمد فرخ زاده معاون هماهنگی گردشگری و امور زائرین استانداری فارس به شهرستان کازرون سفر کرد در نشست با مسئولان شهرستان در یک اقامتگاه بوم گردی با بیان اینکه فارس مهم‌ترین مقصد سفر‌های تاریخی و فرهنگی کشور است، اظهار کرد: اجداد ما میراث گران‌بهایی را برای ما به یادگار گذاشته‌اند و محور ساسانی و مجموعه شهر بیشاپور و تنگ چوگان کازرون که در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است باید در بسته‌های سفر فرهنگی کشور قرار گیرد. 

او با اشاره به اینکه گردشگری با جاذبه و زیبایی آمیخته است و گردشگر برای دیدن زیبایی‌ها سفر می‌کند، ادامه داد: نرگس زار‌های کازرون در کنار باغات مرکبات و آثار عظیم تمدنی و تاریخی و خانه‌های روستایی گلی و خشتی، ظرفیت بالایی برای پذیرش و میزبانی گردشگران داخلی و خارجی دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، بر لزوم حفظ معماری سنتی روستا‌ها تأکید کرد و گفت: خانه‌های خشتی و گلی روستا‌های شما یک گنج است و باید در حفظ این معماری بکوشیم. 

او افزود: در مقوله گردشگری داشتن جاذبه مهم است، ولی عامل تحریک جاذبه نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و برای این که افراد را مشتاق به دیدن جاذبه کنیم باید از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای برای معرفی جاذبه استفاده شود و با تولید محتوا و استفاده از فضا‌های مجازی برای تبلیغات بهره برد. 

محمد ثابت اقلیدی با تاکید بر حضور پررنگ شهرستان در ۲ رویداد بزرگ سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی پارس در شیراز که از ۱۳ دی ماه آغاز می‌شود و همچنین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران گفت: این رویداد‌ها فرصت مهمی برای معرفی برند‌های استان هستند که شهرستان کازرون به عنوان یک برند باید حضور موثری در این ۲ رویداد داشته باشد. 

کازرون منطقه قشلاقی شیراز در پاییز و زمستان است

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس بیان کرد: سپیدان در فارس به دلیل آب و هوای متبوع خود در در ۶ ماهه نخست سال مقصد مهمی برای گردشگران است و این ظرفیت در شهرستان کازرون نیز وجود دارد که به دلیل آب و هوای متبوع خود در زمستان و پاییز به عنوان منطقه قشلاقی شیراز در ۶ ماهه دوم سال مقصد گردشگران بی شمار قرار گیرد. 

کازرون پایلوت آموزش گردشگری در شهرستان‌های فارس می‌شود

ثابت اقلیدی، به اهمیت آموزش میزبانی در اقامتگاه‌های شهرستان کازرون اشاره کرد و افزود: شهرستان کازرون به دلیل قرار گرفتن در مسیر گردشگران نوروزی که به استان بوشهر و جنوب کشور سفر می‌کنند ظرفیت پذیرش و اقامت مسافران را دارد و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که با میزبانی مناسب و افزایش مدت اقامت در اقامتگاه‌های شهرستان به اقتصاد گردشگری شهرستان کمک شود و در این رابطه آمادگی داریم آموزش میزبانی را با اعزام کارشناسان استانی و ملی در کازرون آغاز کنیم. 

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در این سفر در جلسه رفع موانع سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شرکت کرد و از نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی واحد‌های تولیدی و کارخانجات و نمایشگاه تمثال شهدای شهرستان کازرون هم بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار