باکو سیگنال‌های مثبت ایروان برای صلح را تحسین کرد

وزیر امور خارجه آذربایجان ضمن تحسین سیگنال‌های مثبت ایروان برای صلح تاکید کرد که باکو «واقع بینانه» عمل می‌کند.

جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه آذربایجان امروز دوشنبه اظهار داشت که کشورش پاسخ خود را به آخرین پیشنهاد ارمنستان مبنی بر توافق صلح ارسال کرده است.

بایراموف در صحبت با AzTV، ایروان را به دلیل «سیگنال‌های مثبت» که ارسال می‌کند تحسین کرد. با این حال، او تاکید کرد که باکو «واقع بینانه» عمل می‌کند و افزود که «ما باید درک کنیم که یک معاهده صلح یک راه حل ۱۰۰ درصدی برای همه مسائل نیست. یک معاهده صلح پایه‌ای برای بحث‌های بیشتر است.»

اظهارات بایراموف پس از آن بیان شد که نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان تاکید کرد توافقنامه صلح بین کشورش و آذربایجان ممکن است به زودی امضا شود.

از زمان جنگ ۲۰۲۰، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان بار‌ها مدعی شده که مناقشه قره باغ حل شده است. نیرو‌های جمهوری آذربایجان، در سپتامبر حمله برق آسا را برای بازپس گیری منطقه قره باغ انجام دادند. این دو کشور همسایه در ۳۰ سال گذشته بر سر قره باغ کوهستانی دو جنگ داشته اند، اما در ماه جاری تبادل اسرا را انجام دادند و بیانیه مشترکی صادر کردند. این مبادله شامل آزادی ۳۲ ارمنی توسط جمهوری آذربایجان بود این افراد اواخر سال ۲۰۲۰ اسیر شده بودند. در مقابل، ارمنستان دو نظامی جمهوری آذربایجان را تحویل داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار