بنابر اعلام رسانه‌ها جنگ غزه تاکنون حدود ۱۸ میلیارد دلار برای اسرائیل هزینه داشته که موجب افزایش کسری بودجه آن شده است.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که جنگ تاکنون ۶۵ میلیارد شِکِل (حدود ۱۸ میلیارد دلار) برای اسرائیل هزینه داشته است؛ هزینه‌ای که کسری بودجه رژیم صهیونیستی را افزایش داده است.

به گزارش روسیا الیوم، هزینه ۶۵ میلیارد شکل برای جنگ برابر با کل بودجه امنیتی سالانه این رژیم بدون کمک مالی آمریکا است.

طبق اعلام رسانه‌های اسرائیلی، ایالات متحده آمریکا بیش از ۲۳۰ هواپیمای باری و ۲۰ کشتی مهمات برای نیروی هوایی، گلوله‌های توپخانه، خودرو‌های زرهی و سایر تجهیزات نظامی برای سربازان صهیونیست ارسال کرده است.

با این حال، هفته نامه اکونومیست در گزارشی با اشاره به اوضاع اقتصادی اراضی اشغالی در پی جنگ غزه نوشت که اسرائیل چاره‌ای جز کاهش حملات به غزه ندارد. بسیج مداوم اسرائیل برای فراخوان ۳۶۰ هزار نظامی ذخیره، در حال تحلیل بردن اقتصاد اسرائیل است.

در همین راستا، وزارت دارایی اسرائیل اخیرا هزینه جنگ فعلی در غزه را ۱۹۱ میلیارد شِکِل (۵۱ میلیارد دلار) برآورد کرد.

مقام‌های وزارت دارایی رژیم اشغالگر پیشتر در جلسه‌ای که با حضور اعضای کمیته امور مالی کنست برگزار شد گفتند که این رقم ممکن است بسته به تحولات میدانی افزایش پیدا کند. رژیم صهیونیستی پیش از این هزینه جنگ را ۱۶۳ میلیارد شکل (۴۴ میلیارد دلار) برآورد کرده بود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بر این باورند که خسارت‌های مالی این رژیم فشار زیادی بر تصمیم کابینه نتانیاهو برای ادامه جنگ وارد کرده است و تصمیمات کابینه و صورت‌های مالی پیاپی نشان می‌دهد که جنگ به زودی پایان می‌یابد، به‌ویژه با توجه به اینکه پرداخت غرامت به شرکت‌های آسیب‌دیده از جنگ برای دسامبر تمدید نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
18 هزار میلیارد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۲۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
واقعا !!!!!!!!
آخرین اخبار